Senaste nytt

Vilken lounge ska jag välja när jag reser med SAS från nya London Heathrow terminal 2?

Moco

Medlem
LH Sen är bara jobbig. Alltid knökfull, smutsig och allmänt oskön miljö. Nackdelen med de andra är ju gångavståndet, men idag får det nog bli United eller Air Canada. I örivgt tycker jag Premium Plaza loungen är bättre än LH loungen...
 

Jonas C

Medlem
550kr för att besöka Plaza Premium loungen känns ju inte värt för fem öre. Skulle hellre spenderat pengarna på en hyfsad restaurang på flygplatsen eller en flaska Champagne.
 

Moco

Medlem
550kr för att besöka Plaza Premium loungen känns ju inte värt för fem öre. Skulle hellre spenderat pengarna på en hyfsad restaurang på flygplatsen eller en flaska Champagne.

Fast Priority Pass ger inträde där. Jag skulle givetvis inte heller betala 550 spänn för att knata in där - även om den är fräshare än LH loungen. Dessutom är den lugnare och har en mer exklusiv framtoning.
 

Henrik_B

Medlem
Som sagts tidigare i denna samt andra trådar är det SQ SilverKris som är förstahandsvalet. Min fru var där strax efter den hade öppnat och var mycket imponerad. Vi flög hem från LHR på olika flighter så själv fick jag sitta i Gallery South och titta på bilderna hon skickade över.
 

M@GNÜS

Medlem
Var i Lufthansa Loungen igår. Ångrar att jag gick in i Senator-delen. Det var knökfullt och stökigt, gav upp efter en kvart och på väg ut märkte jag att det var betydligt lugnare och mindre fullt i business loungen.
Men pinnade istället iväg till United Club istället, viljet jag inte ångrar. Som tidigare sagt i tråden - oväntat att amerikanerna fullständigt utklassar tyskarna här...
 

palmen

Moderator
Var i Lufthansa Loungen igår. Ångrar att jag gick in i Senator-delen. Det var knökfullt och stökigt, gav upp efter en kvart och på väg ut märkte jag att det var betydligt lugnare och mindre fullt i business loungen.
Men pinnade istället iväg till United Club istället, viljet jag inte ångrar. Som tidigare sagt i tråden - oväntat att amerikanerna fullständigt utklassar tyskarna här...
Och personligen tycker jag att Singapore utklassar United. De har en snygg bardisk och en lista på drinkar de kan göra (de kunde dock inte blanda något annat) i United-loungen, men allt annat är bättre i Singapores lounge enligt mig.
 
Toppen