Senaste nytt

Vilken lounge ska jag välja när jag reser med British Airways från London Heathrow ?

AABack2ARN

Medlem
Och visar sig sedan planet gå från 5A måste man väl passera säkerhetskontroll en gång till? Vet att man kan ta sig gångvägen mellan terminalerna men osäker på vad som gäller airside från B till A.
 

agehall

Medlem
Och visar sig sedan planet gå från 5A måste man väl passera säkerhetskontroll en gång till? Vet att man kan ta sig gångvägen mellan terminalerna men osäker på vad som gäller airside från B till A.
Vad jag har förstått ska det gå att ta sig ner i tunneln igen och gå tillbaka, så länge man är på departure air side, men jag har inte testat själv.
 

AABack2ARN

Medlem
Själv har jag testat ankommande från B - då går man i den "osäkrade" delen, dvs man måste passera säkerhetskontroll eller immigration - samt avgående från B och då är man på den "säkrade" delen. Har som sagt inte testat att gå baklänges (B-A airside) men det borde gå när jag tänker efter. Det var inte helt lätt att säkerställa att man tog rätt hiss.
 

sweflyer

Medlem
Sist jag var i North så hade de bemannad förvarning av handbagage där. Det ser jag som en fördel om man släpar rumt på rullväska, laptop och kanske ett par flaskor. North har också finare utsikt och känns ljusare. Du behöver inte heller göra dig omaket att först åka ner för rulltrappan efter security, för att gå en bit och sedan åka upp igen. I övrigt är South mycket större, och den ligger även ihop med övriga lounger (utom 5B).
 
Sitter i South Galleries First sen några timmar. Mycket folk i loungen men lugn och skön stämning ändå.

Det var INGEN kö på fast track på "connecting" säkerhetskontrollen idag. Det har nog aldrig hänt mig förut.
 

Erik M

Medlem
Och visar sig sedan planet gå från 5A måste man väl passera säkerhetskontroll en gång till? Vet att man kan ta sig gångvägen mellan terminalerna men osäker på vad som gäller airside från B till A.
Det är inga som helst problem att gå båda hållen mellan A och B, allt airside. Jag gjorde det i söndags.
 
Satt i Galleries Club South den 26Dec samt 3Jan.

Tyckte det bara kändes rörigt (Mycket folk) och slitet,
Sen var dem inte speciellt duktiga på att plocka undan heller under den 1,5timmen jag satt där. (Kan ju ha varit på grund av Jul/Nyår helgerna)

Men inget fel på utbud av mat och dryck enligt mig :)
 

AABack2ARN

Medlem
Tyvärr har det väl varit genomgående problem med undanplockningen i loungerna i Terminal 5. Nu har det blivit avsevärt mycket bättre i Galleries First, men det kan abslout bli bättre även där. Ett tag var det riktigt grisigt :-(
 
Första gången sen jag blev BAEC som jag besöker "Clubben". Inte imponerad. Står disk överallt. Slapp personal. Duscharna påminde om en hytt på en Finlandsfärja.
 

Jonas C

Medlem
Hur blir det med lounge access när man ansluter från Etihad First Class till BA Club Europe? Får man tillgång till Galleries First som anslutande F pax, eller måste jag gå till Galleries South? Tänkte främst då Etihad inte är med i Oneworld.
 
Toppen