Vilken lounge på Heathrow? Ankommande med ANA First

Diskussion i 'Star Alliance' startad av findout, 16 Januari 2020.

1. findout

findout Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Är det någon som känner till om jag kommer in i någon speciell lounge på Heathrow om jag anländer med en first-bokning med ANA och sedan ska vidare till Stockholm med SAS?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, du kommer in i vanliga lounger baserat på att du flyger sas plus och eventuellt om du har st r Alliance gold

Hundrafjortontrettiotre och findout gillar detta.
  3. findout

findout Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok tack för svar, har status nog så jag kommer in *A Gold-lounger

4. intressenten

intressenten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade garanterat försökt svänga förbi Singapore F loungen, att pröva går alltid, bra a la carte meny och oftast helt tom.

5. Varför ens försöka något som man inte har tillträde till?

fcx gillar detta.
  6. Sebbef83

Sebbef83 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet du det med säkerhet?

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför inte försöka när det är samma gatekeeper och bara höger/vänstersväng som sedan skiljer First och Business lounge?

Är det glest i F-loungen finns nog god chans att komma in. Ett exempel från verkligheten 2019 var när jag loungat klart i ORD Polaris och begett mig till terminal 5 för SAS business hemresa så såg jag att British Airways hade en liten First-lounge där i T5. Upp med British Airways Gold och SAS-biljett och frågade om man kunde få slå sig ned här en stund eftersom det var så stökigt i SAS lounge och jag tyvärr reste med dem idag. Inga problem, men max 45 minuter för sedan kommer de flesta som ska med BAxxx till LHR sade gatekeepern.

Gerad88, intressenten, Berglund och 1 annan gillar detta.
  8. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har prövat, flera gånger och det går INTE

9. intressenten

intressenten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visar man upp att man ankommit i F finns det alltid en möjlighet att dem släpper in dig, har hänt mig på flertalet resor, dock inte just i Singapore F LHR loungen men i värsta fall tar du höger och fräschar upp dig där, ta en dusch och äta bättre mat med mindre människor i loungen än Lufthansa.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!