Senaste nytt

Vilken lounge kan/bör jag välja på LHR utan status inlagt i boarding passet?

Maja

Medlem
Flyger med SAS från Heathrow och har Guldkort både med Miles&Smile och Miles+Bonus Aegean men inget av dessa kort är inlagda i min bokning utan mitt statuslösa EB-kort.

Flyger solo denna gång och tänkte ta tillfället i akt och verkligen nytta lounge/(erna) så vilka/en bör jag besöka/kommer jag in?

Om jag har tolkat det rätt så bör jag komma in i flera tack vare guldkortet och har att välja mellan Lufthansa T2, Air Canada, Singapore Airlines och United Airlines i T2B, korrekt?

Prioordningen bör enligt er därför bli, vilken då?

Kommer flyga hem söndagen den 2/8 om det spelar någon roll.

Tack på förhand! :)
 

bnr

Medlem
Har aldrig haft problem med att komma in med annat kort än det i bokningen. Ska dock inte svära på att det fungerar på samma sätt överallt.

Kan dock ge input om hur jag skulle prioriterat/ordnat besöken.
Singapore-loungen för mat och några drinkar
United-loungen för betydligt fler drinkar, de ska ha Heathrows största bar.
Air Canadas är aldrig dum att titta in i, ska ha Guinness på fat om jag minns rätt.
Lufthansa-loungen inget speciellt alls i mitt tycke, kan hoppas över.
Lite synd att samtliga som (i mitt tycke) är värda ett besök ligger i T2B.
 

nota bene

Medlem
För det första så bör du inte ha några problem alls att komma in. Det finns FQTV och FQTS som kan läggas in olika i din bokning om någon skulle knorra!

Jag har tyvärr enbart varit i LH-loungen (ligger i T2A), som är ganska standard. Den är inte dålig men knappast värt någon omväg eller ett besök för att den är speciell. Har du bråttom (och A-gate), gå dit! Annars, välj någon av de andra...

Har hört mest positivt om Uniteds lounge, men även Singapore, speciellt om du letar efter asiatisk mat.
 

Flying P

Medlem
För det första så bör du inte ha några problem alls att komma in. Det finns FQTV och FQTS som kan läggas in olika i din bokning om någon skulle knorra!

Jag har tyvärr enbart varit i LH-loungen (ligger i T2A), som är ganska standard. Den är inte dålig men knappast värt någon omväg eller ett besök för att den är speciell. Har du bråttom (och A-gate), gå dit! Annars, välj någon av de andra...

Har hört mest positivt om Uniteds lounge, men även Singapore, speciellt om du letar efter asiatisk mat.
Om du lyckas få en agent att lägga in FQTV och FQTS korrekt så får du gärna berätta hur du gjorde för att förklara det så de förstod vad och hur de ska göra det! :)
 

nota bene

Medlem
Om du lyckas få en agent att lägga in FQTV och FQTS korrekt så får du gärna berätta hur du gjorde för att förklara det så de förstod vad och hur de ska göra det! :)
Jag lyckades senast på HEL i loungen... Måste varit en ovanligt begåvad agent;)

Har dock sällan problemet då jag bara har ett medlemskap i *A. (Kör dubbelt i OneWorld)
 

Maja

Medlem
Har aldrig vågat mig på FQTV och FQTS just av erfarenheten härifrån att det så gott som alltid strular till sig. Hade dock önskat att min guldstatus stod på biljetten någon gång så man kanske faktiskt kunde ha turen på sin sida och bli uppgraderad etc (önsketänkande! ;)

Satsar på Singapore Airlines och Uniteds lounger isf och om tid finns över så får det bli ett stopp på de övriga två.

Tack för input! :)
 

Jonas C

Medlem
Har aldrig vågat mig på FQTV och FQTS just av erfarenheten härifrån att det så gott som alltid strular till sig. Hade dock önskat att min guldstatus stod på biljetten någon gång så man kanske faktiskt kunde ha turen på sin sida och bli uppgraderad etc (önsketänkande!
Inte lättare att köpa ett EBG kort från någon medlem på forumet, eller kreditera poängen till något av programmen som du har status i? SAS biljetter ger mer poäng på både TK (inte de lägsta bokningsklasserna) och A3.
 

Maja

Medlem
Inte lättare att köpa ett EBG kort från någon medlem på forumet, eller kreditera poängen till något av programmen som du har status i? SAS biljetter ger mer poäng på både TK (inte de lägsta bokningsklasserna) och A3.
Jag skulle behöva läsa någon guide över hur jag bäst krediterar mina poäng. Flög ihop guld till A3 (innan de gjorde om reglerna), men har sedan aldrig krediterat några poäng dit. Kom just på att jag aldrig ens gjort något med de poäng jag har där och att min status där går ut i november i år (upptäckte jag just!) Tips på hur jag flyger ihop min status lättast innan: 24/11/2015? Eller ska jag bara strunta i det?

Tips på vad jag kan göra med Award Miles: 20440 hos A3 (fast detta bör jag kanske lägga i en helt annan tråd, blir mycket OT här).

TK fick jag guld via en status challenge. Har aldrig flugit med dem och aldrig krediterat några poäng dit heller. Kanske jag borde börja med i stället?

Har fokuserat på att få dem till EB stället och har även skaffat Coop MedMera Mer och tänkte köra räkningarna via Betalo.
 

agehall

Medlem
Nu är väl det här ämne för en egen tråd, men EuroBonus kombinerat med SAS AmEx Elite är svårslaget - då behöver du flyga ihop 25k poäng för att nå EBG.
 
Toppen