Vilken lounge är egentligen öppen på Zürich?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Hachans, 19 September 2017.

1. Hachans

Hachans Medlem

Jag ska flyga till Stockholm via Zürich på torsdag i Swiss Business. På utresan hamnade jag i den lilla non-Schengenloungen i D-piren, men på vägen hem tänkte jag testa någon av de andra. Om de är öppna.

Så frågan är - finns det någon Senatorlounge som är öppen i Schengenområdet eller ska jag stanna på D eftersom jag kommer dit? Någon av de andra är ju stängd för renovering...

2. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Rasmus_1

Rasmus_1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senatorloungen i E kan verkligen rekommenderas under renoveringen även om man flyger inom Europa, förutsatt att man har tid för tågresa och passkontroll.

4. Hachans

Hachans Medlem

Jag har sju timmar på Zürich och ankommer till D (från Storbritannien) antagligen så en tågtur kan jag nog unna mig. Behöver jag ta mig ur Non-Schengen eller kan jag gå direkt från d till E? Var hittar jag det lilla tåget?

5. Rasmus_1

Rasmus_1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig bytt D till E men tåget verkade ha två delar så jag tror det går utmärkt.

6. Albert

Albert Medlem

Hachans och Rasmus_1 gillar detta.
  7. Hachans

Hachans Medlem

8. Ett lite tips. Gå inte först till D för att sedan åka till E. Är man antigen på A eller B som tillhör Schengen behövs inte ny säkerhetskontroll. Däremot, har man först gått till D och sedan vill byta till E så blir det ny kontroll vid E. Denna har ingen Priority och var rejält slö när jag åkte Swiss F med Heathrow som start och slutpunkt.

Så tricket är om man landar på icke-Schengen D att gå genom passkontrollen och antingen ta tåget från B eller A. Samma visa när du kommer från E. Ta tåget till A eller B och gå till passkontroll D och det kräver ingen ny säkerhetskontroll.

"Tried and tested" båda den bra och dåliga vägen.

h9kh9k, Tommy, Jönsson och 1 annan gillar detta.
  9. mika

mika Medlem

Jag tajmade förra veckan vägen tillbaka från Senator Lounge E till gate A55 (LX1250 från Zürich till Stockholm). 13 minuter blev det, inklusive väntetider för tåget (2 min) och passkontroll (0.5 min). Och det här efter 2 doser whisky i Whiskybaren.

Rasmus_1, Hachans och Lounge Lizard gillar detta.
  10. Hachans

Hachans Medlem

Tack för tipset! Det hade jag inte kommit på själv!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!