Senaste nytt

Vilken kedja statusmatcha till från Choice?

Matore

Medlem
Kanske OT just här, men hittade ingen lämplig plats.

Jag är Nordic Choice Platinum och vill försöka statusmatcha till någon/några andra inför en Asientresa. Vi kommer att bo i Bangkok, Seoul och Tokyo. Kommer inte att kunna behålla matchningen utan det blir just för att ha bra status inför just den här resan.

Vilka tycker ni jag ska satsa på, med tanke på att bo bra i dessa städer?
 

Protein48

Medlem
Kanske OT just här, men hittade ingen lämplig plats.

Jag är Nordic Choice Platinum och vill försöka statusmatcha till någon/några andra inför en Asientresa. Vi kommer att bo i Bangkok, Seoul och Tokyo. Kommer inte att kunna behålla matchningen utan det blir just för att ha bra status inför just den här resan.

Vilka tycker ni jag ska satsa på, med tanke på att bo bra i dessa städer?

Tyvärr tror jag inte många internationella kedjor överhuvudtaget matchar med Nordic Choice med tanke på att de mer eller mindre enbart är inriktade på skandinavien. Eventuellt Clubcarlson eller Bestwestern?
 

Matore

Medlem
Tyvärr tror jag inte många internationella kedjor överhuvudtaget matchar med Nordic Choice med tanke på att de mer eller mindre enbart är inriktade på skandinavien. Eventuellt Clubcarlson eller Bestwestern?
Jag förstår men via best western har flera gjort det, så vilken kedja skulle du satsa på?
 

Protein48

Medlem
Jag förstår men via best western har flera gjort det, så vilken kedja skulle du satsa på?

Jag är ett stort fan av Clubcarlson och som guld så tycker jag vid merparten av övernattningarna ha fått mig uppgradering etc. Dock så är det lite skralt med Clubcarlson i Asien, enbart Bangkok som har ett radisson inne i city. Är det, som du beskriver, statusmatchning enkom för Asienresan så skulle jag nog ha satsat på BW.
 

Jönsson

Medlem
Kan du inte matcha mot First? De matchar mot uppvisande av stays i Skandinavien, inklusive mot Choice. Då har du automatiskt samma nivå på Discovery, dvs GHA. Funkar klockrent.
 

simeo

Medlem
Okej men First finns ju bara i skandinaven, eller hur menar du?
Det är forfarande kopplat till GHA Discovery så statusen gäller globalt och för andra hotellkedjor, bara under eget hotel rewards brand name. Det finns många olika hotellprogram som gör så under GHA. Jag är med i flera, t.ex. i Australien, för att få deras lokala programs erbjudanden, vilket man annars inte får via GHA.
 
Toppen