Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

daniel_se

Medlem
Jag har en Rimowa Salsa Air Ultralight 34l i färgen ice blue och nyskick, använd några vändor till London. Vad får man för den om man säljer den? Intresse?

Jag vill ha en TUMI, har flera andra väskor från dem men ingen kabinväska. Vilken ska man ha? Jag vill ha ballistic nylon och ficka på utsidan tror jag, helst 4 hjul.
 

daniel_se

Medlem
Här är min setup. Dock lite sugen på att byta ut Rimowan till exempelvis en Tumi, eller Away (efter att ha läst denna tråd). Jag saknar ytterfickan tyvärr, i övrigt är Rimowan helt fantastisk.

upload_2020-12-17_8-43-39.png
 

jerixon

Medlem
Tjena,

Jag äger de två tumi modellerna också men dock ingen Rimowa då jag tycler kvalitén är alldeles för dålig.
Jag köpte en Away Business Roller med ytterfack när de hade kampanj här i höstas.
Tyvärr inte kunnat resa med den pga av rådande restriktioner.
Den är dock i solid konstruktion och ser ut att svälja en hel del =)

Annars är jag tung på Tumi normalt och har både Tumi Merge (som är i nylon och med ballistic) samt latitude som ej har fack på utsidan.
Allt handlar om preferns naturligtvis, men kvalitén på väskorna är grym.
Merge hade jag till Asien i våras och den rymde lätt 14 dagars packning för både business och casual när den var expanded. Det var inga problem.

Här är min setup. Dock lite sugen på att byta ut Rimowan till exempelvis en Tumi, eller Away (efter att ha läst denna tråd). Jag saknar ytterfickan tyvärr, i övrigt är Rimowan helt fantastisk.

Visa bifogad bild 115451
 

Lokföraren

Medlem
Jag har använt en Douch Bag - The Hugger 30 L i ett år nu. Den är väldigt praktiskt då man kan öppna upp hela väskan och packa och ta ut saker väldigt smidigt! Sjukt snyggt också :)

hur upplever du kvaliteten på denna? Jag funderar på att köpa den i camo. Skall tydligen vara lite bättre tyg än orginalet. Men bortsett från det så undrar jag.
Gråter helst en gång bara. Ska komplettera min Rimowa aluminium rullväska. Och även ha denna med på kortare weekend resor runt om.
 

bvs

Medlem
På alla mina jobbresor kör jag en Db (de har rebrandat till bara Db) the hugger 30l som enda bagage. Gillar inte att släpa runt på rullväskor och har inget större behov för separat laptop väska.

Upp till två veckor på resande fot har det väl blivit som längst utan att jag känner att jag behöver något mer.

I den packar jag alltid med en "Freedom pack" från Travelab Travelab Freedom Pack | The World's 1st Packable Anti-Theft Travel Backpack – travelab som jag använder för day2day så jag kan lämna huggern på hotellrummet. Blir det lite extra som ska med hem så fungerar det att ta båda som kabinbaggage.

Kanske inte en stil som passar alla men just på jobbresor vill jag slippa så mycket strul så möjligt. Huggern är också liten nog att gå in under stolen framför utan problem på lite kortare flygningar. Speciellt skönt när man flyger runt i USA och risken att behöva gate checka är rätt stor även med prio boarding
 

Axxo

Medlem
Har du någon uppfattning om skillnaden mellan hugger 30 och backpacker PRO? PRO ligger på 26 liter tror jag. Men den har lite andra lösningar. Frågan är vilken man ska ha. Tänker att PRO har midjeband. Men är lite mindre. Och lite annan design.

Jag har använt min hugger 30 i flera år och kvaliteten är hur bra som helst. Dock funderar jag på att komplettera med något mindre, exempelvis en backpacker pro eller hugger 20 L då jag tycker den är lite för stor för daytrips / korta weekend trips.
 

Lokföraren

Medlem
Jag har använt min hugger 30 i flera år och kvaliteten är hur bra som helst. Dock funderar jag på att komplettera med något mindre, exempelvis en backpacker pro eller hugger 20 L då jag tycker den är lite för stor för daytrips / korta weekend trips.
Jag får chansa helt enkelt. Ska ju ha med träningskläder och skor. Plus vanliga kläder och dator mm. Så kanske 30l blir bra.
Tack för hjälpen.
 

Jonas C

Medlem
Efter åtta år med min Samsonite så uppgraderade jag till Rimowa. Förmodligen en av de sista Lufthansa editions då samarbetet med stor sannolikhet kommer att upphöra inom den närmsta framtiden.

Definitivt en väska med mer stil än funktion, den har redan dragit på sig några repor och märken efter sin första resa.

C3F3D64D-AB10-4139-8780-A66902D769DF.jpeg
 
Last edited:
Toppen