Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

sandek

Medlem
Jag förstår frågan utmärkt men tycker den är helt omöjlig att besvara. Beror på så många okända faktorer. Resmål, resans syfte, arbete/fritid, tänkta aktiviteter, personliga preferenser, behov av annan "utrustning" än kläder och så vidare.
Men svara på det då? Du vet väl själv vad du använder den till och hur mycket du får i den? :)
 
Men svara på det då? Du vet väl själv vad du använder den till och hur mycket du får i den? :)
Förstår precis vad du menar.

I min kabin Rimowa får jag utan problem ned 5-6 skjortor, byxor, kavaj, skor, träningsgrejer, underkläder+strumpor för en vecka, neccesär, och lite annat smått. Har kört 10 dagar som max.
I axelväskan på kortare turer är det ett par tre skjortor, byxor, skor, träningsgrejer, underkläder + strumpor för 3-4 dagar och neccesär. Dator och platta etc. går i portöljen.
Och om det bara är en eller max två nätter trycker jag numera ned allt i en rygga, tillsammans med iPad’en. Men då får träningskläderna vara hemma.
 
Har kört en Douchebag The Carryall 40 l i snart 2 år, använder den dagligen till jobb, träning och resor. Får plats med kläder för en 3-4 dagars trip, vardagsliga commuten med träningskläder och dator med mera.
Douchebags™ - Award-winning travel gear

Dock är jag mer och mer sugen på en liknande storlek fast en läderryggsäck med handtag likt en duffelbag. Har ni några fina tips?
 
Toppen