Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

JohnR

Medlem
Den där var riktigt snygg! Jag använder ibland duffelbag och det där skulle vara ett fullgott alternativ till mina Northface :)

Jag har kört med en weekend bag nu ett tag och kan har bara positiv att säga om denna modell än så länge.

Väskan jag använder heter Boconi weekend bag, och jag gav $169 på Nordsrom rack



BOCONI | Overnight Duffel Bag | Nordstrom Rack


Jag använder den främst vid två olika scenarion:

1. En/tvådagars resor, då får jag med mig ombyte och ett par skor, som är själva syftet väskan

2. Som handbagage på längre resor. Då får jag med mig det jag behöver i handbagaet, och en extra skjorta och underkläder, i fall något händer med det incheckade.

Jag gör även en del veckoresor då jag flyger kortare resor, och då tycker jag inte denna typ av väska har fungerat bra för mig. Den är onödigt stor för handbagage, och jag får inte med mig kläder för en hel vecka.


Fördelarna som jag ser det:
Bra storlek som större handbagage på längre resor
Lättöverskådligt när man öppnar stora facket.
Nätfack som jag antar är avsett för skor, där jag brukar förvara barnens iPads om de är med på resan.
Innerfack för laptop och ytterligare en iPad.
Ytterfack med dragkedja, första facket passar passet, så man inte behöver öppna hela facket vid passkontroll och dyligt.
På andra sidan finns en ficka med magnetlås, där man kan kasta ner en tidning, jag brukar även använda detta tacka för att skyffla ner klocka och telefon vid säkerhetskontrollen.
En annan trevlig detalj är att väskans överdel är ganska styv vilket gör att den håller formen och inte säckar ihop vilket denna typ av väskor annars har en tendens att göra. Återstår att se om detta är bara när den fortfarande är relativt ny.

Nackdelar:
Lite udda färg (jag gillar den), finns även i svart, men jag tyckte den svarta gav ett sämre intryck.
Hade föredragit om den varit helt i läder, nu är vissa delar i tyg.
För stor för att komfortabelt förvara under sätet framför, den får oftast ligga i overhead bins.
Inga hjul
Lädret repas ganska enkelt, man bör gilla den typ av patina.
 

Attachments

  • A574C1C7-21ED-461F-B83C-102279D4933B.jpeg
    A574C1C7-21ED-461F-B83C-102279D4933B.jpeg
    63,9 KB · Visningar: 310
  • 8064079F-6E85-4ED4-9C22-E6C7DC2E5C1D.jpeg
    8064079F-6E85-4ED4-9C22-E6C7DC2E5C1D.jpeg
    93,7 KB · Visningar: 314
Last edited:

gneken

Medlem
Jag slog till på den i somras och är riktigt nöjd. Dock så tar ju batteriet och facket där framme lite plats, vilket jag räknade med innan.
Hur mycket plats tar facket där fram av det inre utrymmet. Är det fast? Eller beror det på hur mycket man fyller det yttre facket? Blev helt klart sugen för detta pris.
 

patteng

Medlem
Hur mycket plats tar facket där fram av det inre utrymmet. Är det fast? Eller beror det på hur mycket man fyller det yttre facket? Blev helt klart sugen för detta pris.

Den var fast där inne, 1/3 del av ytan försvinner på djupet ungefär. Yttre är i mjukare material så den kan expandera lite utåt.
 

sandek

Medlem
Ser att denna jag var lite sugen på är på rea när det gäller vissa färger, funderar på att slå till. Såg att det var nån i tråden som rekade den.

Horizn Studios M5 hård kabinväska 55 cm, 4 hjul | Accent

Jag slog till på den i somras och är riktigt nöjd. Dock så tar ju batteriet och facket där framme lite plats, vilket jag räknade med innan.

Slog till på den nu, i grått. Återkommer med recension :)
Storleken, hur många dagars packning klarar den?
 
Toppen