Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Taggen

Medlem
Jag har köpt en Rimowa, modell Salsa Deluxe Hybrid (brown) för 1 vecka sedan. Den är 23 cm djup plus fickan. På prislappen står det att väskan är 27 cm djup. De modeller som är 20 cm djupa har 24 cm på prislappen.

Har någon haft några problem med måtten vid gate?
Ja, min hustru har en sådan och Aeroflot accepterar den inte i kabin. Sedan har hon tvingats till Gate check-in men det var nog pga. fullt flyg. Jag har den största deluxe hybriden som håller IATA-mått och har stött på patrull hos Aeroflot och den får inte plats i CRJ, ATR, Avro och liknande maskiner. Varning dock för 20 cm. Den rymmer inte speciellt mycket. Mellanklassen är nog bäst
 

Audittrails

Ny medlem
Osprey Farpoint 40 funkar perfekt för mig. Ryggsäck, Lätt, smidig, smart!
img587e134519d160.21695686.jpg
 

Slipsknut

Medlem
Är det någon som rullar en variant av Samsonite "Business" kabinväska?
Hittat en med en stort fack på ena sidan för kavaj eller det man inte vill ha skrynkligt. Då med dragkedja runt om.

Har någon kanske den eller en liknande?
Är på jakt efter en där man kan lägga just kostym på ena sidan och resterande på andra.
 

jerixon

Medlem
Köp en garment folder och googla lite one bag travel videor för hur man viker så passar de lite överallt.
Jag själv kör oftast bra en Tumi Alpha Briefcase nu för tiden som enda väska på mina tjänsteresor
Är det någon som rullar en variant av Samsonite "Business" kabinväska?
Hittat en med en stort fack på ena sidan för kavaj eller det man inte vill ha skrynkligt. Då med dragkedja runt om.

Har någon kanske den eller en liknande?
Är på jakt efter en där man kan lägga just kostym på ena sidan och resterande på andra.
 
Är det någon som rullar en variant av Samsonite "Business" kabinväska?
Hittat en med en stort fack på ena sidan för kavaj eller det man inte vill ha skrynkligt. Då med dragkedja runt om.

Har någon kanske den eller en liknande?
Är på jakt efter en där man kan lägga just kostym på ena sidan och resterande på andra.
Jag använder Victorinox Medium Pakmaster in black - 604999 visserligen den tidigare modellen men samma funktion. Håller lätt 5 skjortor, 2 byxor och en kavaj.
 
Toppen