Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

coclol

Medlem
Swims 48h holdall bag. Rymlig, bra form, formbar, knölbar, tål allt skitväder och lätt att hålla ren. Bra fack på insidan för slipslagret och hög kvalité på dragkedjor och andra detaljer. Passar perfekt för 1-3 nätter om man inte är allt för kräsen med hur många ombyten och eventuella träningskläder man vill ha med sig.

48H Holdall
 

Attachments

  • Skärmavbild 2018-11-24 kl. 13.30.26.png
    Skärmavbild 2018-11-24 kl. 13.30.26.png
    437,1 KB · Visningar: 229

Vixit

Medlem
Jag gillar looken av en stilig duffelväska men i praktiken skulle jag aldrig vilja kånka omkring med en, så fyra spinnerhjul blir det...

Jag är nöjd med den här kabinväskan från Samsonite, plus samma modell i fullsize för de gånger jag måste vara borta länge. Ibland kompletteras den med en separat laptopväska från Tumi (”Arrive Sawyer” i materialet ”pewter”, som de verkar ha slutat sälja, nu finns den i all-black läder och i blått).

En del kommer att invända att den är för tung, men jag kan inte minnas senast någon bad mig väga kabinväskan och rullar den bra blir vikten för mig en non-issue. Återstår att lägga upp den på hyllan då, men det har aldrig varit något problem heller. Ska jag hitta något fel så är det möjligtvis markfrigången på svenska trottoarer under tidig vår (läs: förbannat rullgrus som inte sopats bort :mad: )

Lite Dlx Sp Spinner 55cm Grey

Edit: noterade precis att det finns mycket fler detaljbilder på sidan om man väljer den helsvarta modellen)
 

coclol

Medlem
Jag gillar looken av en stilig duffelväska men i praktiken skulle jag aldrig vilja kånka omkring med en, så fyra spinnerhjul blir det...

Jag är nöjd med den här kabinväskan från Samsonite, plus samma modell i fullsize för de gånger jag måste vara borta länge. Ibland kompletteras den med en separat laptopväska från Tumi (”Arrive Sawyer” i materialet ”pewter”, som de verkar ha slutat sälja, nu finns den i all-black läder och i blått).

En del kommer att invända att den är för tung, men jag kan inte minnas senast någon bad mig väga kabinväskan och rullar den bra blir vikten för mig en non-issue. Återstår att lägga upp den på hyllan då, men det har aldrig varit något problem heller. Ska jag hitta något fel så är det möjligtvis markfrigången på svenska trottoarer under tidig vår (läs: förbannat rullgrus som inte sopats bort :mad: )

Lite Dlx Sp Spinner 55cm Grey

Edit: noterade precis att det finns mycket fler detaljbilder på sidan om man väljer den helsvarta modellen)

Det är bra träning att bära, när man inte hinner gå på gymmet :)

 

Hafermann

Medlem
Jag gillar looken av en stilig duffelväska men i praktiken skulle jag aldrig vilja kånka omkring med en, så fyra spinnerhjul blir det...

Jag är nöjd med den här kabinväskan från Samsonite, plus samma modell i fullsize för de gånger jag måste vara borta länge. Ibland kompletteras den med en separat laptopväska från Tumi (”Arrive Sawyer” i materialet ”pewter”, som de verkar ha slutat sälja, nu finns den i all-black läder och i blått).

En del kommer att invända att den är för tung, men jag kan inte minnas senast någon bad mig väga kabinväskan och rullar den bra blir vikten för mig en non-issue. Återstår att lägga upp den på hyllan då, men det har aldrig varit något problem heller. Ska jag hitta något fel så är det möjligtvis markfrigången på svenska trottoarer under tidig vår (läs: förbannat rullgrus som inte sopats bort :mad: )

Lite Dlx Sp Spinner 55cm Grey

Edit: noterade precis att det finns mycket fler detaljbilder på sidan om man väljer den helsvarta modellen)
Håller med om precis allt du skriver. Med min Samsonite Spark klarar jag mig utan problem en vecka. Föredrar en stabil rullväska framför att bära. Enda gången jag lämnar väskan hemma och kör ryggsäck är om jag har en lång layover, och tex passar på att göra London över dagen.

Spark SNG Upright Expandable 55cm Blue
 

Vixit

Medlem
En annan väska som jag funderade på länge är Vocier. Men förutom att den kostar en rejäl slant, är det det här med att rulla istället för att vika... jag vet inte om jag är övertygad. Nu ger de visserligen 100 dagars returrätt, ”no questions asked”, för att man ska våga testa... någon som provat?

SAS hade för länge sedan en video med en flygvärdinna som visade hur hon packade, och hon rullade det mesta, men det var inga kostymer och kontorsskjortor i den packningen vill jag minnas.

Cabin luggage set, carry-on with matching Dopp kit | VOCIER
 

PhNi

Medlem
Har ett bra gäng med olika väskor man köpt på sig under åren som alla fungerar i kabin. Men bästa köpet var utan tvekan "Samsonite Prodigy", rullväska med 4 hjul, på framsidan har du ett bra fack med plats för datorn och grejer. Påminner om Samsonite lite-biz, fast denna är lite billigare.
 

Vixit

Medlem
Jag har en kabinväska från Rimowa, modell: Salsa Deluxe (black).

Seinfeld hade rätt, ordet ”Salsa” är en fröjd i sig självt :)

Men såvida du inte reser med ytterligare en väska eller ryggsäck, var lägger du enklast pass, plånbok, nycklar, laptop osv - ska allt stuvas in i de stora utrymmena på insidan?
 
Toppen