Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

lnixon

Medlem
Jag gav (delvis) upp till slut och köpte en Epic Pop plus en liten sleeve för datorn med fäste för draghandtaget. Det är en liten chansning; jag har aldrig haft en hardcase-väska förut. Hoppas att det inte blir för bökigt att få in den på bagagehyllorna.

9456305-origpic-59f391.jpg
 

lnixon

Medlem
Det är för övrigt fantastiskt att Epic har röda och lila väskor, och sleeves som också finns i rött och lila, fast i nyanser som skär sig gräsligt mot väskorna...
 

ACervin

Medlem
Pratade med en amerikansk frequent flyer häromdagen. Han svor vid ett väskmärke som heter Luggage Works, made in USA. Deras väskor med aluminium ram skall tydligen tåla det mesta. Sköna att sitta på när man hamnar i kö, och tål det väl enligt den här killen. Verkar användas flitigt av flygande personal om man får tro deras hemsida. Någon som har erfarenhet?

Home page
 
Hei!

Jeg kjøpte ny carry-on i fjor i NYC. Jeg endte opp med en Samsonite. Sjekket prisen på den flere steder, den jeg ville ha. Husker dessverre ikke hva den heter. Men på Macy kostet den 400$, og på Altmans Luggage kostet den 158$. Altmans luggage har et enromt utvalg av merkevare kofferter. Så sjekk ut Altmans Luggage vist du er på utkikk etter ny koffert når du er på reise i New York!!!

Luggage, Carry On Luggage - Altmanluggage.com
 

Pandion

Medlem
Kör klassiska Samsonite Spark. Skaffade den första kring år 2000, och den första håller fortfarande, där min sambo tog över den. Den har rest jorden runt och är still going strong...

Nästa generation av väska är av sämre kvalitét och där är jag nog inne på väska 5 eller 6. Dock så byter SAS så snällt ut den när den har gått sönder efter ett antal flighter...
 

Palazzi

Medlem
Idag gick min resväska, Titan (ca 3år) sönder... Blev lite irriterad, så nu blir det att investera i lite rejälare grejer...
Den här gången får fåfängan ge vika, så jag har bestämt mig (nästan:p) för att satsa på saker som är enkom praktiska, och förhoppningsvis hänger med ett tag.

Vad tror ni om denna lista?

Kabinväska: Samsonite B-light Fresh, 55cm (43.5L) 2kg.
Vill kunna få med lite i handbagaget om det skulle behövas..

Resväska: Peli Case IM 2950, 130L 9.5kg
Den är väl utseendemässigt ingen skönhet direkt, men rejäl och livstidsgaranti...

Skidfodral: Sporttube Series 1 Original HardCase
Jag reser ganska ofta med skidutrustning, och detta hardcase verkar briljant, med möjlighet att dra fodralet likt en resväska efter sig. Frågan är bara om flygbolagen accepterar den som ett vanligt skidfodral.....

Sam-B-Lite-Fresh-55-TC-Lime-01.jpeg peli-storm-im2950-case-partitions.jpeg Sportube-Lindsey-Vonn-Special-Edition-Series-1-Ski-Case.jpeg
 
Last edited:
Toppen