Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Bringman

Medlem
Jag brukar ofta halvspringa och tycker dessa verkar jobbiga då. Hur är de på grov asfalt?

Jag tycker min Romowa funkar mycket bra både när man springer samt på grov asfalt, går även fint att springa grov asfalt.
Har du bråttom så är det bara att luta väskan och använda två av hjulen.
 

India Alpha

Medlem
4-hjuligt är är precis så bra det kan bli. Det är välbalanserat på släta golv och du slipper hålla på och tilta väskan för mindre förflyttningar. crosscountry - dvs i stadsmiljö kan du välja 2- el4-hjuligt beroende på underlag. MinSamsonite kan även köras på högkant på två hjul. Praktiskt om du har bråttom o det är trångt. Det är hjulens storlek som kan ställa till det, men nästan alla carryons jag tittat på har små hjul för att maximera packutrymmet. Den enda eg nackdelen är när du sitter på bussen, du måste då antingen lägga upp väskan eller hålla i den. Jag har sett min väska åka på flera utflykter till närsittande när jag glömt detta. Men det är iofs en bra icebreaker om det är någon du gärna vill prata med...
 

Unicornone

Medlem
Har en Samsonite Jedda som varit med i tio år, den pensionerades för ett par månader sedan till förmån för en Eagle Creek kombiväska hjul/ryggsäck. Ville ha ryggsäcksdelen eftersom snö och hjul är en ganska kass kombiantion..

Har även köpt in mig på Eagle Creeks packsystem, måste säga att det är alla tiders. Nu slipper jag att kallingarna ramlar ut när jag gräver efte adaptern till min laptop.. Väntar på leverans i morgon från Travelheoroes på packsystemspinaler till min ärrade Cavalet-resväska..

Packsystem | Travel Heroes
 

forastero

Medlem
Jag föredrar att använda mig av en ryggsäck som "kabinväska", på så vis har jag händerna fria. Jag har en ganska enkel, men praktisk ryggsäck med flera fack och fickor. Jag får rum med laptop, dokument, telefon, glasögon, biljetter, vattenflaska, tröja (behövs ofta i kalla kabiner), småprylar, etc.
Samma här. Jag har en Eastpak-ryggsäck (med laptopfack) där jag lugnt får plats med packning för 5-6 dagar åtminstone, och den går ändå att knöla in under sätet framför så jag slipper krångla med överfulla bagagehyllor.
 

tourist

Medlem
Har även köpt in mig på Eagle Creeks packsystem, måste säga att det är alla tiders. Nu slipper jag att kallingarna ramlar ut när jag gräver efte adaptern till min laptop...

Genomskinliga ziploc bags i olika storlekar (från ca en liter till ca tio) är annars väldigt bra för packning. Underkläder, skjortor, laddare, toalettartiklar, ... Lägg i vikta kläder, tryck ur överflödig luft och få ett prydligt paket till ryggsäcken, kabinväskan eller resväskan. Tillräckligt starka för att återanvändas flera gånger och tillräckligt billiga för att slängas bort när de blir smutsiga eller slitna.
 

Johannes

Medlem
Det är polyester, den jag har nu är den mörkgrå, den har då inte blivit smutsig. Men den brandgula kräver nog lite omsorg.
Glömde bort att säga att hjulen är "rollblad-aktiga" och tysta. Och handtaget har ett mellanläge som gör den lätt att bära i trappor med mera. Jag tycker att den har hållt bra och av alla väskor jag har tittat på är detta mest KPK (Kabinväska Per Krona) och den har en liten ficka för pass mm.
 

Homer

Medlem
För den som vill skilja sig lite från mängden
10624506_large.jpg
 
Toppen