Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

tourist

Medlem
De senaste åren har min Clas Ohlson kabinväska för en hundralapp hållet helt bra. Enda är att jag obland skulle önska att hjulen var lite tystare.

Jag är inne på Gnopps linje. Billigt och märkeslöst med låg vikt. Visst, billiga väskor går lättare sönder än kvalitetsväskor, men när det händer har det ändå skett saker på väskmarknaden som gör att man vill byta; två hjul blir fyra, kombinationslås blir TSA-märkta, praktiska fack för tekniska prylar tillkommer.
 

bstark

Medlem
Nån Samsonite variant som jag haft i många många år. Den har varit ett pålitligt resesällskap.

Saknar att den inte har fyra hjul. Men kan inte minnas att det fanns på den tiden när jag köpte den. Man undrar ju varför det tagit så många år innan de kläckte idén att fyra hjul kanske inte är så dumt ändå.

Önskar även att det bara var en stor ficka på framsidan istället för två. Då skulle man fått plats med datorn. Å andra sidan så skulle den ligga väldigt utsatt för stötar. Men det skulle vara enklare att ta ut den i säkerhetskontrollerna.

Glad att den har fickor på utsidan iallafall. Det skulle jag verkligen sakna om det inte fanns.

Rimowa har jag sneglat på. De är helt klart snygga. Men känner inget behov av att byta i dagsläget.
 

Najk

Medlem
Jag kör en Delsey Travelpro något. Ser ut typ som en datorväska modell large med hjul och handtag. Perfekt för <3 dagars resa alt. Handbagage vid längre resor. Inköpt i MIA 2008, har fungerat perfekt.
 

PYRZ

Medlem
Har en Samsonite, fyrhjuling som jag inte vet modellen på. Har en ficka på framsidan så att passet får precis plats och även en tidningsficka på baksidan. Är supernöjd, men ibland känns den en storlek mindre. Hjulen behöver bytas nu efter 2 års användning. Köpt på Samsonite's outlet butik utanför Stockholm (Barkarby)
 
Om alla som flyger varit tvugna att köpa Pelicase så hade man säkert fått se folk släpa med sig Peli1730 som carry-on :)

aw1730_002.jpg
 

Swisser

Medlem
Jag föredrar att använda mig av en ryggsäck som "kabinväska", på så vis har jag händerna fria. Jag har en ganska enkel, men praktisk ryggsäck med flera fack och fickor. Jag får rum med laptop, dokument, telefon, glasögon, biljetter, vattenflaska, tröja (behövs ofta i kalla kabiner), småprylar, etc.
 

LN-FHU

Medlem
Samsonite Pro something 55 cm er mitt førstevalg. Har hatt denne med på langturer til Tokyo,Hong Kong og Bangkok på turer av ulik varighet. Alle som carry-on.... Den er expandable og funker utrolig bra. Plass til aviser,boardingkort,magasiner og PC i lommene utenpå. :D :D
 

Berndt S.

Medlem
Brukar använda min sidoväska i läder, stryktålig men börjar bli sliten.

Om jag hade fått välja hade jag tagit Porsche-designväskan som jag såg på CPH i somras. Dock brukar jag inte gå runt med 4000dkk i fickan.

För övrigt, är det bara jag som tycker att väskor med fyra hjul är otroligt fula?
 

Gnopps

Medlem
För övrigt, är det bara jag som tycker att väskor med fyra hjul är otroligt fula?
Jag håller med och tycker de verkar mer opraktiska. Dock kan jag se från svaren här i tråden att de faktiskt inte verkar helt tokiga. Kan någon berätta mer om skillnaderna? Jag brukar ofta halvspringa och tycker dessa verkar jobbiga då. Hur är de på grov asfalt?
 
Toppen