Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Rimowan jag använder en två hjulig variant av Classic Flight 55x40x20. Oavsett vad jag flyger med (Star alliance) så tittar jag på de grinigaste bolagen och anpassar mig efter det, så @Jakob K har en stor poäng. För att variera mina väskor kör jag också en Samsonite X'blade 2.0 samt en pro-dlx rolling garment bag.
 
Har hört flera säga det om Tumi, både här och på andra ställen. Är det stryktåligheten eller inredningen och anpassningen som är skillnaden. Eller är det något annat jag missat?? o_O
 

agehall

Medlem
Jag har lite svårt att sätta fingret på vad det är, men över lag så känns min Alpha2 otroligt mycket mer gedigen än alla Samsonite jag sett.
 
Ok, tack för svaret @agehall. Jag gissade att det satt något i känslan. Tittade på deras rolling garment bag innan det blev dlx:en. Det jag blev fundersam på var måtten på tumi, garment och annat som var precis, precis över gränsen på SAS, eller har jag missat det där. Vill försöka undvika att den blir incheckad...
 

agehall

Medlem
Tror risken att du får en Tumi incheckad är minimal. Då ska de nog stå med linjal och mäta. Den går i alla korgar jag prövat iaf.
 
A

Aurora

Guest
Jeg reiser med Tumi og har aldri hatt noen problemer med den ombord :) Både austrian, lufthansa, SAS og swiss godtar uten problemer kofferten.
 
Tumi holder bare, designet er ikke toppen, men kvaliteten er uovertruffen.

Min Rimowa Topas har været med på ~150.000 miles siden oktober 2013 og er trods lidt småskrammer stadig i topform. De småting der har været (1 lås og 1 hjul) er alle blevet fixet hurtigt og uden beregning.

Jeg vil helt klart også vælge spænder over lynlås, men Rinowas lynlåse er ganske holdbare.

Hvis jeg skulle købe en kabinekuffert i dag ville jeg kigge på Tumi Alpha, Rinowa Limbo, Topas og Salsa Deluxe - og det ville været er svært valg.. Rinowaens design er IMO klart pænere end Tumis, men Tumien har en del lommer og andre gode finesser.. YMMV :)
 
Toppen