Senaste nytt

Vilken hotellbokningssajt väljer ni?

Mr Planning

Medlem
Om hotellet går att boka via hotels.com, så bokas det därifrån.

10 nätter- 1 gratis natt är helt ok.

Det ger dessutom flexibilitet att inte behöva hålla sig till endast 1 hotellkedja.
Sedan så ger guldstatusen en del fördelar i sig.

+ En väldigt enkel hemsida/app.
 
Om hotellet går att boka via hotels.com, så bokas det därifrån.

10 nätter- 1 gratis natt är helt ok.

Det ger dessutom flexibilitet att inte behöva hålla sig till endast 1 hotellkedja.
Sedan så ger guldstatusen en del fördelar i sig.

+ En väldigt enkel hemsida/app.

Har du fått/hur vanligt är det med någon uppgradering, frukost , tidig/sen utcheckning, tack vare din guldstatus på deras "vip-hotell" ?
 

Mr Planning

Medlem
Vad jag minns så har jag inte bott på något av deras "vip hotell" ännu.

Men jag kommer att göra det nästa månad.
Rabatt på mat och spa var det enda som var garanterat.
 

flum

Medlem
Har du fått/hur vanligt är det med någon uppgradering, frukost , tidig/sen utcheckning, tack vare din guldstatus på deras "vip-hotell" ?
Relativt vanligt. Olika hotell har olika förmåner. De hotell i Stockholm som jag har bott på med VIP är Bank (man får gratis frukost för två, plus att man oftast får uppgradering. Jag har fått uppgradering tre gånger av fyra) samt At Six (man får drinkvoucher). På de hotell jag har använt mig av utomlands varierar förmånerna från uppgradering/frukost/vouchers/gratis parkering m.m.
 

flum

Medlem
Om hotellet går att boka via hotels.com, så bokas det därifrån.

10 nätter- 1 gratis natt är helt ok.

Det ger dessutom flexibilitet att inte behöva hålla sig till endast 1 hotellkedja.
Sedan så ger guldstatusen en del fördelar i sig.

+ En väldigt enkel hemsida/app.
Jag delar förövrigt denna beskrivning fullt ut. Den största fördelen är definitivt att man inte behöver boka någon speciell kedja utan att man kan ta det som passar bäst för varje enskilt tillfälle.
 

MTheC

Medlem
Jag bokar oftast direkt på hotellkedjans sajt men kollar ofta HotelPriceBot - Compares ALL the Hotel Booking Sites för att se om det finns lägre pris på samma hotell jag ska bo på för att kunna utnyttja "bästa-pris garantier".

Om de hotellkedjor (Accor, Hilton och Radisson) jag har status värd något med inte har hotell dit jag ska så kollar jag hotelpricebot samt ctrip.com (eller deras engelskspråkiga sajt trip.com, priserna kan dock variera mellan sajterna). Jag har, främst i Asien, hittat grymt mycket bättre priser på ctrip än på andra ställen men det kräver att man kan kinesiska eller får hjälp av någon som kan kinesiska så för mig ska det vara relativt stor skillnad i pris för att vara värt det.
 
Toppen