Senaste nytt

Vilken hållplats på T5 Arlanda?

Viking75

Medlem
Har 45 minuter att ta mig mellan T4 och T5 på Arlanda idag. Vädret är ju lite lurigt i dag så det kan bli lite ont om tid.
Jag tänkte hoppa på bussen på T4 till T5 men vet inte vilken hållplats som kan passa bäst att kliva av på för att hamna så nära rätt gate som möjligt.

Jag ska med SK409 till Köpenhamn.

Påstigning

Terminal 4 – gate 30D
Måndag–fredag kl. 05.45–23.00
Lördag–söndag kl. 06.00–23.00

Avstigning

Terminal 5, hållplats 11Y – Gate 11–24
Terminal 5, hållplats 10C – Gate 1–10
Terminal 5, hållplats F5 – Gate F26–F69
Terminal 2, hållplats 61C – gate 62–87
 

Agö

Medlem
Det går ju inte att svara på så länge vi inte vet gate. Normalt sett är det gaterna 1-10 som gäller för Köpenhamn men det kan mkt väl vara ute på F.
 

Viking75

Medlem
Givet gällande att gate ofta är olika, jag glömde att lägga till i frågan det Agö redan hjälpt mig med dvs vart det oftast går från.

Tack för hjälpen.
 

fcx

Medlem
Gateinfo på T5 brukar komma lite drygt 2 timmar före avgång, så du vet nog vilken gate du ska till redan innan första flyget lyfter.
 

Berglund

Medlem
@Viking75 Det är precis som @Agö säger, Köpenhamnsplanen brukar avgå från gaterna 1-10. Det allra smidigaste är att titta på skärmarna som listar Avgångar, som sitter precis vid gate 30D. Medan du väntar på bussen går det alltså mycket snabbt och smidigt att definitivt avgöra ifrån vilken gate planet är planerat att gå ifrån.
 

Agö

Medlem
Igår gick SK409 från gate 9.

upload_2018-11-29_9-44-32.png
 
Jag vet att ibland brukar dom säga på planet att det finns en buss melan 4:an och 5:an som kör på "plattan" så man behöver inte gå via security igen.
 

Delayed

Medlem
Har 45 minuter att ta mig mellan T4 och T5 på Arlanda idag. Vädret är ju lite lurigt i dag så det kan bli lite ont om tid.
Jag har inte åkt bussen jättemånga gånger men det har hänt att jag fått vänta ett bra tag. Hade jag fast track på femman och bara 45 minuter vetetusan om jag inte satsat på SkyCityLoppet för att inte riskera att bli kvar på fyran när boarding stänger. Känns enklare att armbåga sig genom security på femman än att "trolla fram" en buss som inte dyker upp medan klockan går. Ni som åkt bussen många gånger kan väl meddela om jag bara haft otur eller om man ofta får vänta.
 

Viking75

Medlem
Jag har inte åkt bussen jättemånga gånger men det har hänt att jag fått vänta ett bra tag. Hade jag fast track på femman och bara 45 minuter vetetusan om jag inte satsat på SkyCityLoppet för att inte riskera att bli kvar på fyran när boarding stänger. Känns enklare att armbåga sig genom security på femman än att "trolla fram" en buss som inte dyker upp medan klockan går. Ni som åkt bussen många gånger kan väl meddela om jag bara haft otur eller om man ofta får vänta.
Första gången jag tar bussen också, Jag har fast track men trodde att jag skulle tjäna igen tiden på en mindre säkerhetskoll.
Fyll gärna på om det är någon som har erfarenhet! Sitter i loungen i Göteborg nu och "hoppas vara i Hong Kong i morgon:)

(jag har inte glömt träffen den 7/12. Jag åker dit då också! (ska bli kul att ses)
 
Toppen