Senaste nytt

Vilken är din favoritreserapport?

ekf

Medlem
Ju galnare desto bättre, och @Berglund är både en suverän berättare och helgalen, så ja jag röstar på Den Flygande Holländaren | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Den är en het kandidat, men får inte min röst eftersom @Berglund plågar oss med så långa konstpauser mellan berättelsens olika moment... ;)

Men lite allvarligare så finns det många fina reserapporter här i arkivet, jag har svårt att peka ut en specifik favorit när det finns många som är så bra...
 
Den om han som reste (glömt vem, förlåt) med sin brorsa och polare i Asien. Bodde på ett hotell som var en egen ö och avslutade med ett "to be continued" för att aldrig återkomma.
 

henrik l

Medlem

Det är ju som olika kategorier på reserapporterna som står ut. Jacobs sommarresor var ju en sådan som var spännande att följa. Sedan har vi ju dom med olika grad av galenskap, @jumbooze som brännde SAS poäng inför en hotande konkurs och inte minst @Berglund, där jag är beredd att citera Lasse Granqvist med avseende på alla cliffhangers, "Jag orkar inte mer, jag ger upp":D:D:D Själv har jag någon i arkiven med tre F på raken. FRA-HKG-SIN-BOM, eller MXP-HKG-TPE-HKG-CGK-HKG i ett svep.

Men den som har satt avtryck och eventuellt förändrat mitt liv just nu:D är @Tonton resa till alla -stanländer. Nästa år är det dags igen i början av maj. 3.0, Budapest; 4.0 Rom; 5.0 Svalbard, där jag förbannade mig själv attsom gammal inbiten längåkare inte hade skiodorna med mig. Så nu funderade jag på om 6.0 skulle vara där jag kan åka längd. Efter en snabb sökning på hur det ser ut i norra Sverige, så konstaterade jag att det inte såg lysande ut med ställen som har öpppet. Så efter att återigen ha läst Tontons rapport: Hmmm, Samarkand, det skulle vara jätteintressant och lite annorlunda mot t.ex Dubai. Den stora frågan nu blir väl om jag skall flyga business och sätta resten av familjen i ekonomi:eek:, med tanke på kort framförhållning:D Vi har ju åkt buss Cuzco-Puno t&r med passage på +4000 m, så dom är ju vana:D
 
Toppen