Senaste nytt

Vilken är den bästa pendlarlösningen mellan Köpenhamn och Amsterdam

Agö

Medlem
Se om du kan finna någon lösning där du kan baka ihop tåg + flyg i samma biljett. På det sättet minimerar du risken för dyra ombokningar i händelse av försening på t.ex. tåget i anslutning till flyget.
 

barucchi

Ny medlem
Tänkte precis tipsa om det, flighten på fredagar 13:40 till Köpenhamn låter behagligare i mina öron än att sitta 1,5 timme på tåg och sen krångla på Schipol! Dock ingen vettig flight måndag, utan får åka ner söndag 16:55 i s å fall..[/QUO
Tre-fyra avgångar per vecka med tider som inte passar TS. Dessutom kör de bara under säsong och slutar flyga under vissa perioder.
Ja, jag har kollat TS och det var precis som du sa, tider som inte passar. Jag får snacka med arbetsgivare :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag pendlar mellan Hamburg-Stockholm nuförtiden och jag kan säga att jag är mycket tacksam för SAS enkelbiljettsprissättning. Vilket tror jag att du kommer att ha stor nytta av.

Priset av SAS biljett ligger ca 1.000 SEK inkl. skatter för Amsterdam-Köpenhamn t/r.
Från ca 450 SEK för Köpenhamn->Amsterdam och från ca 550 SEK för Amsterdam->Köpenhamn.

Alla betald SAS biljetter inom Europa är ombokningsbara mot avgift, vilket inte är KLM:s billiga biljetter.
 

Agö

Medlem
Åka 17.00 från Amsterdam innebär att man åtminstone måste ta tåget 14:18 från Eindhoven. Kan man istället smita 13:00 hinner man med flyget från Eindhoven istället och är hemma mer än tre timmar tidigare...
Absolut, men faktum kvarstår att det saknas alternativ måndag morgon och att det är en blackout på flyg från 9 november fram till jul- och trettondagshelgen och sedan uppehåll igen fram till februari. Därtill kommer risken för inställda plan m.m. - hur hanterar Transavia i Eindhoven detta? Ombokning till modern KLM?
 

barucchi

Ny medlem
Jag pendlar mellan Hamburg-Stockholm nuförtiden och jag kan säga att jag är mycket tacksam för SAS enkelbiljettsprissättning. Vilket tror jag att du kommer att ha stor nytta av.

Priset av SAS biljett ligger ca 1.000 SEK inkl. skatter för Amsterdam-Köpenhamn t/r.
Från ca 450 SEK för Köpenhamn->Amsterdam och från ca 550 SEK för Amsterdam->Köpenhamn.

Alla betald SAS biljetter inom Europa är ombokningsbara mot avgift, vilket inte är KLM:s billiga biljetter.
Vad menar du med enkelbiljettsprissättning? Om jag bokar via SAS då ska jag inte ta ToR utan enkel biljett?
 
Toppen