Vilka udda flygplan har du åkt med?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 5 Mars 2012.

1. em9frl

em9frl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit DeHavilland Twin-Otter några gånger på tidigt 90-tal. Det udda med de gånger jag flög detta var att jag hoppade ut ur planet över Flugebyns flygfält för att försöka ta fallskärmscert.

2. majer

majer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Airbus A300-600
    Boeing 757 (Anses det som udda?)
    BAe Avro RJ 100
    Embraer 135
    Embraer 170
    Embraer 190

Tror att Thai och Korean Air fortfarande kör med A300 också. Flög inrikes med det senare bolagets senast 2009.

3. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har lyft med Cessna 206, Dehavilland DHC6-300 (Twin Otter) och DHC-2 (Beaver). Aldrig landat med något av planen dock...

Är det möjligen så att du ska hoppa ut från Twin Ottern över Gryttjom om en månad, Jonas C?

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    I forgot about all the Fokkers. Linjeflyg baby! Massa sektorer mellan Sturup och Stockholm på 80 talet.

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe, precis! Planen är att jag ska flyga med men inte hoppa själv, men man vet ju aldrig. ;)

6. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    B727 Freighter i jump seat år 2000, är väl en godbit. Nattlandning i åskväder LGG. Den danske kaptenen nämnde de var under utfasning pga sämre bärighet i kabingolvet....;)

Vart med och lastade en Antonov-12 (ukrainsk ) på Landvetter planet byggt på 60 talet, blev erbjuden flyga med till UK, hade vart spännande men hade inte tiden. Hade vart en upplevelse. Interiört kändes flygplanet som ett museum...vilket besättningen medgav.

7. mankan69

mankan69 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer att Thai kör A300 iaf på vissa inrikes destinationer, så som Bangkok-Krabi. Annars så blir jag lite lätt imponerad av folks "nördighet" över att komma ihåg år, flygplansmodell, version och destination flera år tillbaka i tiden. Trodde att jag var lätt nördig, men inser att jag är besegrad :)

1 person likes this.
  8. mankan69

mankan69 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helikopter mellan Malmö/Kastrup och mellan Helsingborg/Kastrup innan bron byggdes

9. Patrick Oberg

Patrick Oberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte så många ovanlig men

Boeing 720 är nog inte så vanlig (kort version av deras 707)
    B727
    ATR 72
    MD11
    F27
    F50
    F70
    F100
    Saab 2000 och 340
    Dash8, 100,200,300 och 400
    A300
    E135 och 145

Sedan förstås alla vanliga Airbus, MD80, nya embraers, CRJ:s och boeings

10. hoss

hoss Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Linjeflygs Metropolitan Sundsvall-Köpenhamn via Bromma på 60-talet. Royal Nepals Boeing 727 Kathmandu-Delhi 1990. TAP Lockheed Tristar New York-Lissabon 1994. Northwest DC-10 Amsterdam-Minneapolis 2005. Kenya Airways Airbus 310 Nairobi-Harare 1991.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!