Senaste nytt

Vilka Star Alliance-lounger ska jag välja på New York/Newark samt Boston?

Flume

Medlem
Hej,

Flyger med United tillbaka till Sverige efter en resa till New York.

Frågan är då vilka är Lounger jag ska välja på Newmark samt mellanlandningen på Boston, Logan International.

Med mitt guldkort från SAS kommer jag väl in på vilka Star Alliance-lounger jag vill? Vilka är de bästa?

Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
Tror inte du har så mycket att välja på. Det finns väl bara United Club i den pir United flyger från på EWR. På BOS vet jag inte, men jag misstänker att det är samma sak där.
 

flum

Medlem
Tror inte du har så mycket att välja på. Det finns väl bara United Club i den pir United flyger från på EWR. På BOS vet jag inte, men jag misstänker att det är samma sak där.
Kommer inte ihåg vilken del av Logan som United flyger från men LH har en SEN-lounge där. Tyvärr är den tragiskt placerad och det känns som man sitter i ett gammalt förråd(i källaren utan fönster). Utbudet på mat och dryck brukar dock vara bra.
 

Flume

Medlem
Slog mig nu att det är de codeshare (shame on me) med Lufthansa mellan Boston och Frankfurt.
Är deras lounge något att rekommendera?
 

flum

Medlem
Slog mig nu att det är de codeshare (shame on me) med Lufthansa mellan Boston och Frankfurt.
Är deras lounge något att rekommendera?
Ursäkta min förkortningsterror ovan:), LH Sen-lounge är alltså Lufthansas Senator Lounge som du kommer in på som EBG(sas guld). Som sagt, grymt tråkig lokal, men hyfsat utbud av mat och dryck, iallafall de två gånger jag varit där. Du ska nog inte ha så stora förväntningar. Senast jag var där var i somras då det var VM-final i fotboll, fart på tyskarna måsta jag erkänna. Det förhöjde nog upplevelsen.
 
Toppen