Senaste nytt

Vilka skillnader är det mellan 1 klass och Business class på flyget på långturer?

henrik l

Medlem
Håller med Agehall. Mitt samlande av miles går till stor del ut på att testa first. Kan plocka resorna via Dividend miles eller AAdwatage så blir det hoppet upp till first inte så stort.
 

Jacob

Medlem
Mitt generella intryck (har aldrig flugit first själv) är att även om det är en häftig upplevelse, så får man ungefär tio gånger så mycket för pengarna om man spenderar dem på stjärnrestauranger och lyxhotell på marken istället. Ni som har åkt i F: är jag helt ute och cyklar, eller ligger det något i det?
Jag tycker helt klart det är en häftig upplevelse att sitta uppe i luften i en avancerad stol, äta en gourmetmiddag i tre timmar medan man tittar på någon bra film på en stor TV-skärm för att sedan dra på sig en pyjamas och sova i 6-7 timmar innan man avslutar med frukost innan landning.

Det är klart att det finns minst lika bra mat, dryck och service att få på marken. Det går att äta på Michelin restauranger, bo på riktigt bra hotell med alla tänkbara faciliteter, åka limo osv. Men det är ändå lite som att jämföra äpplen och päron. Får man en riktigt bra flygning i First på ett av de bättre flygbolagen där de verkligen gör allt efter konstens alla regler så är det en fantastisk upplevelse. Sitta och beskåda världen genom fönstret med ett glas champagne i handen, vara på väg någonstans, bli ompysslad. Du upplever inte detta någonstans på marken helt enkelt.

Sen ska väl nämnas att många som reser i första klass inte betalat fullpris utan använt bonuspoäng och uppgraderingsvouchers.
 
Toppen