Senaste nytt

Vilka Shangri-La Hotels har du testat och vilken är din favorit?

HON-II

Medlem
Är Golden Circle Diamond. Shangri-la Tokyo är en av mina favoriter och tycker i Hong Kong om både Island Shangri-La och Kowloon Shangri-la. Shangri-la Borocay är bra som resort fr.a. pga av intilliggande White Beach - det är den enda resorten av klass i Borocay. Den fristående "Valley Wing" i Singapore är som en oas (hotell i hotellet) med en mycket bra fri champagne-service i lobbyn.
 

SNIFF

Medlem
Tror nog att vi kan konstatera att man måste bo i Valley Wing när man bor på Shangri-La Singapore. Ypperlig service och utomordentligt trevlig personal.
 

Flying P

Medlem
Testat Jakarta och Island i Hong Kong.
Island är bättre men servicen i Horizon Lounge och frukost i Petrus var under all kritik senast. Verkligen tappat i värde senaste åren.
 

ACervin

Medlem
Gillar du Shangri-La Sydney? Jag tycker servicenivån var långt ifrån vad jag hoppats på och rummet var inte bländande heller även om jag fick ett nyrenoverat rum.

Vi hade fin utsikt från rummet som var nyrenoverat, breda fönsterkarmar där man kunde sitta uppkrupen och titta på allt som hände i hamnen. Vi gillade rummet. Vi utnyttjade inte mycket av servicen. Men all interaktion var vänlig och förekommande. Receptionen och poolområdet är lite klena i förhållande till hotellet i övrigt.
 

Homer

Medlem
Jag har testat pissoaren på Shangri-la London, väl värt ett besök även om det inte trycker mot blåsan :)

Pissoar.jpg
 
Bodde nyligen på Shangri-La Kuala Lumpur i ett club rum och måste instämma med vad andra har sagt.

Framförallt var personalen fantastisk och kvaliteten på maten höll hög nivå. Skulle framförallt vilja ge plus till de som skött om rummet. De fattade verkligen att förutom det grundläggande att det rent och fräscht spelar den personliga touchen stor roll.
 

Johanna

Medlem
Jag har bara bott på det i Bangkok ett antal gånger och alltid i Krungthep Wing. Om man vill behöver man inte köpa någon mat förutom det som serveras där under dagen som ingår i priset. Frukosten är fantastisk och jag gillar att man beställer det varma på plats så att det är tillagat direkt och inge buffé. Bor man i vingen så finns det en pool bara för dom där. Det blir ingen trängsel och det ingår dryck vid poolen. Jag har svårt att välja annat hotell när jag är i stan även om jag tror att det finns andra som matchar eller ev är bättre.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen