Senaste nytt

Vilka Lufthansa första klass rutter kan man boka med EuroBonus poäng?

Bryant

Medlem
Vilka Lufthansa första klass rutter kan man boka med Eurobonuspoäng?

Vilket är att föredra, bulan på 744 eller nosen på 747-8?
 

Bryant

Medlem
Grejen är att jag tittar på att äntligen testa LH F. Travellers resa till CUR gav mig lite inspiration att titta på en O/W award med EB och sedan ta sig hem med FB-miles. Då är det lämpligt om man flyger till någon destination där det är promoaward just nu. GRU är en het kandidat för att slippa bränsletillägg på hemresan. IAH för att det är snorbilligt att flyga dit i C med poäng.


Sorry för dubbelpost.

Precis min plan. Har bokat ow med EB till ORD och hem med Flyingblue promo. Det ser ljust ut för att ändra min C till F, men man vet ju aldrig.
 

henrik l

Medlem
Om det är den här dealen du har i tankarna så går det inte längre att få med Cathay :(

http://www.businessclass.se/deals/7...es-18-700-sek-exkl-skatter-22.html#post154202

Sant, missat detta, det var ju illa:(

Men CMB och vidare kan även vara intressant. Skuttet över till CMB behöver inte bli alltför dyrt och därifrån har bl a Thai billiga biljetter, t ex HKG t&r i c för runt 5000 kr, med stop-over i BKK. För att inte tala om att det finns en del intressanta IATA-biljetter ex-CMB för den som är lagd åt det hållet:D
 

Glenn E

Medlem
Grejen är att jag tittar på att äntligen testa LH F. Travellers resa till CUR gav mig lite inspiration att titta på en O/W award med EB och sedan ta sig hem med FB-miles. Då är det lämpligt om man flyger till någon destination där det är promoaward just nu. GRU är en het kandidat för att slippa bränsletillägg på hemresan. IAH för att det är snorbilligt att flyga dit i C med poäng.
Även på en enkel eurobonus award kan man boka 8 segment. Sedan kan man ju boka en enkel ekonomi award i Sydamerika/Karibien för 15000 eb poäng eller 30000 i business också den med 8 segment för att komma till rätt destination. Man kan ju praktiskt taget avverka hela sydamerika i första och business för 144000 eb poäng.:)
 

Bryant

Medlem
Fast ORD är ju så nära! Jag hoppas verkligen EZE blir kvar nästa promo-omgång också...

True, men det dit jag ska. Inte lika bra shopping i GRU ;). När det närmar sig ska jag se om jag ska flyga via någon annan amerikansk destination för att även testa det "amerikanska" domestic First..
 

agehall

Medlem
Men nu handlar det ju om att testa F! Om man ska shoppa är det väl bara att kasta sig på ett plan till NYC..
 

Bryant

Medlem
Vilka Lufthansa första klass rutter kan man boka med Eurobonuspoäng?

Fast dit är det ännu kortare..
 
Toppen