Senaste nytt

Vilka Lufthansa första klass rutter kan man boka med EuroBonus poäng?

agehall

Medlem
Fast östkusten är ju så nära... Optimalt vore IAH just nu, men dit verkar det omöjligt att hitta plats. Får se om sydamerika kanske är ett alternativ istället.

Tyvärr har jag börjat titta i kalendern och inser att denna 14-dagars period är körd. Hinner inte åka nästa helg och helgen därpå är det visst någon grej på gång i London...
 

Dr. Miles

Expert
Fast östkusten är ju så nära... Optimalt vore IAH just nu, men dit verkar det omöjligt att hitta plats. Får se om sydamerika kanske är ett alternativ istället.
Det finns gott om platser till Bengaluru (Bangalore) och det ser ut som 747-8 (74H) dit.

Augusti i Indien, ett bra sätt att gå ner i vikt. ;)
 

agehall

Medlem
Grejen är att jag tittar på att äntligen testa LH F. Travellers resa till CUR gav mig lite inspiration att titta på en O/W award med EB och sedan ta sig hem med FB-miles. Då är det lämpligt om man flyger till någon destination där det är promoaward just nu. GRU är en het kandidat för att slippa bränsletillägg på hemresan. IAH för att det är snorbilligt att flyga dit i C med poäng.
 

Homer

Medlem
Det finns gott om platser till Bengaluru (Bangalore) och det ser ut som 747-8 (74H) dit.

Augusti i Indien, ett bra sätt att gå ner i vikt. ;)

Då är det ju monsun, tag med gummistövlar

26-1374831939-cows-cross-flooded-water-road.jpg
 

Homer

Medlem
Grejen är att jag tittar på att äntligen testa LH F. Travellers resa till CUR gav mig lite inspiration att titta på en O/W award med EB och sedan ta sig hem med FB-miles. Då är det lämpligt om man flyger till någon destination där det är promoaward just nu. GRU är en het kandidat för att slippa bränsletillägg på hemresan. IAH för att det är snorbilligt att flyga dit i C med poäng.

Det låter ju förståndigt,
du skulle varit lite alert när det var 50% på La Première då var Sao Paoulo också med :)
 

Hall

Medlem
Jaha, nu när jag har sovit lite så inser jag att det bara är SFO/LAX som är omöjligt att få plats till. Har hittat till nästan alla andra destinationer jag testat. Får helt enkelt släppa min idé om USA och satsa på något annat.

Hur ser det ut med tillgång när du loggar in på M&M? Du är ju SEN (enligt din profil).
 

agehall

Medlem
Det låter ju förståndigt,
du skulle varit lite alert när det var 50% på La Première då var Sao Paoulo också med :)

Funderade på det, men det var fortfarande dyrt tyckte jag och jag vill testa FCT.

Hur ser det ut med tillgång när du loggar in på M&M? Du är ju SEN (enligt din profil).

Har trillat ner till FTL, så jag borde uppdatera min profil. Men det spelar mindre roll. Har inga poäng där.
 

Hall

Medlem
Har trillat ner till FTL, så jag borde uppdatera min profil. Men det spelar mindre roll. Har inga poäng där.

Tar emot att nedgradera sig själv ;)

On-topic, du kan använda ditt M&M konto för att spana på vad som antagligen kommer att släppas till plebejerna i resten av *A enligt 14 dagarsregeln. Då kan du vara beredd direkt när biljetterna släpps. Jag brukar kolla några dagar innan 14 dagarssläppet infaller och sedan slå till direkt.
 

jumbooze

Medlem
@agehall Drömmer också om en Lång ex-GRU F-resa.
Om man tar den one-way med EB så får man ju 8 legs GRU-EZE-FRA-NRT-ICN-HKG-BKK-SYD-AKL. 60% av 210k om jag räknar rätt men det finns säkert regler som stoppar att man stannar i norra asien men isf kan man säkert routa sig via TPR i Singapore istället...
Hade ju varit hyfsad resa :D

Sen tar man en enkel LM bokning till GRU och SYD-BKK-FRA med LM tillbaka.
Synd bara att man inte har ledigt hål att resa förrän sommar 2014.
 
Toppen