Vilka hyrbilsfirmor har Volvo S90 eller V90?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av agehall, 13 November 2018.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter ett år med på tok för många hyrbilar har jag fått klar mersmak för Volvo S/V90. Detta tar emot att säga som inbiten SAAB-älskare men faktum är att den nya designen på Volvos 90-modell (och troligen även nya 60-modellerna, men de har jag inte testat så jag vet inte) är riktigt bra. De har fått ordning på inredningen så att det känns som att föraren är i centrum och de är sköna att köra.

Hursomhelst, jag är intresserad av vilka hyrbilsfirmor som hyr ut volvo och om man kan specificera att man vill ha en 90-modell eller det bara är en chans att få en sådan. Eftersom Avis verkar ha skickat tillbaka sina S90, så känner jag själv bara till Hertz.

Jag är intresserad av firmor både i Sverige och utomlands (främst i USA, men alla tips är välkomna!).

Berglund och Remington Steele gillar detta.
  2. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick S90 hos Avis Klarabergsviadukten senast för två veckor sedan. Har de slutat med dem nu? Fasen. Vill inte ha massa Passatbilar.
    Då får det bli Hertz framåt.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har sagts att de ska skickas tillbaka och de finns inte att boka längre på hemsidan, så det verkar tyvärr stämma.

4. NotRyan

NotRyan Medlem

Ja tyvärr, dom ska säljas/är sålda. Själv har jag fått manuella Golfar de två senaste veckorna :)

5. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får det man bokar... :)

Brandforce och agehall gillar detta.
  6. Kaik

Kaik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I helgen fick jag en V90 hos Avis Östersund

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sixt i USA har ofta XC90, jag har inte provat att bokat sådan direkt men har som uppgradering kunnat välja dylik i både Miami, LA och Chicago.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet du om det är nya modellen eller om det är någon gammal XC90 som de har ståendes?

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, det vet jag inte om jag kan avgöra. Senaste hyran då det blev XC90 var Februari 2018.
    På kvittot står bara detta: Volvo XC90 UTL PET AUT, Group: RFAR US870000 STANDARD INB O

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    3600 miles hade den på mätaren när jag plockade upp den ser jag också.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!