Senaste nytt

Vilka flygplatser/bolag erbjuder boarding direkt från loungen?

majer

Medlem
De enda två jag kommer på just nu är LH som har sin lounge ute i Z-piren på FRA (visst är det Z? Det var så länge jag flög därifrån..) där man kan boarda A380 direkt från loungen
Inte bara A380 va? Jag har boardat A340 direkt från loungen också, och jag vill minnas att det var från Z-piren. :)
 

NotRyan

Medlem
Inte bara A380 va? Jag har boardat A340 direkt från loungen också, och jag vill minnas att det var från Z-piren. :)

I Z-piren finns det väl ingen lounge vid gaterna. Loungerna ligger ju just i början vid klykan... Jag har boardat från gate i C-piren däremot, från loungen som ligger vid C16...
 

agehall

Medlem
Inte bara A380 va? Jag har boardat A340 direkt från loungen också, och jag vill minnas att det var från Z-piren. :)

Går säkert att köra andra kärror än A380 därifrån.

I Z-piren finns det väl ingen lounge vid gaterna. Loungerna ligger ju just i början vid klykan... Jag har boardat från gate i C-piren däremot, från loungen som ligger vid C16...

Hmm, du kan mycket väl ha rätt. Det var ett tag sedan nu.
 

Jonas C

Medlem
Gamla British Airways Concorde Room på Heathrow Terminal 4. Där boardade man Concorde direkt från Loungen, vilket jag antar även gällde på JFK?

Turkish Airlines Domestic CIP Lounge på Istanbul erbjuder privat busstransfer direkt från loungen till flygplanet, men jag antar att det inte räknas.
 

rvarttinen

Medlem
Air France lounge i Washington, IAD, låg (ligger fortfarande?) mitt emot gate, så det blev som att borda direkt från loungen. Boardingkortet skannades i gate dock och inte i loungen ... men, det var inte många meter emellan.
 

khybner

Medlem
Gamla British Airways Concorde Room på Heathrow Terminal 4. Där boardade man Concorde direkt från Loungen, vilket jag antar även gällde på JFK?

Turkish Airlines Domestic CIP Lounge på Istanbul erbjuder privat busstransfer direkt från loungen till flygplanet, men jag antar att det inte räknas.
Inte på JFK vad jag kan minnas under åren 1996-2000 i alla fall. Möjligen att det var så innan eller efter dessa år.
 

HON-II

Medlem

Vanligtvis går det inte att borda EK flights från loungen i DXB, men på Terminal 3, Concourse A kan man boarda A380 flyg direkt från F loungen. Har aldrig varit med om det på EK 777 flygplan, men teoretiskt borde det också vara möjligt om avgången är från Concourse A.
 
Vanligtvis går det inte att borda EK flights från loungen i DXB, men på Terminal 3, Concourse A kan man boarda A380 flyg direkt från F loungen. Har aldrig varit med om det på EK 777 flygplan, men teoretiskt borde det också vara möjligt om avgången är från Concourse A.
Jag boardade min B777-300ER direkt ifrån F loungen på Concourse A när jag flög DXB-KUL-MEL. Ska tydligen va boarding oavsett tydligen direkt från loungen när de gäller A gater på Dubai flygplats (Emirates Airlines endast)
 
Toppen