Senaste nytt

Vilka flygbonusprogram är du medlem i?

Bryant

Medlem
oneworld:

American Airlines AAdvatage
Finnar plus

Skyteam:

Air France Flyingblue

Star Alliance:

SAS Eurobonus (medlem sen 96 s det är svårt att släppa :))
US Airways Divided (köpa miles)
Continental (Gick med när de var en del av skyteam och löste in poängen innan de gick över till star. Varför? Ville till St Maarten med AF)
ANA(För ANA tool)
Aegean ( Trodde jag skulle bli guld)
Miles and More (Varför?)

Andra flygbonusprogram:

Air Baltic
Royal Air Maroc
Air Berlin

Ingen status på något kort. Hade EBS i 5 år tidigare men är nu EBB. Flyger för många olika bolag och billigt :)
 

henrik l

Medlem
oneworld:
British Airways Executive Club (gold): "Premium carrier" alla kategorier. Med mitt resemönster finns det
inget bättre program som ger suveräna fördelar och det redan på silver-nivå.
American Airlines AAdvantage: Har hållt liv i poängen sedan 1996 då jag flög 4 ben med dem. Köper mil
nu som ska ska användas för First med CX.
Asia Miles: Som AHO skrev: För att kolla Cathays award stolar och kanske för framtida upgrades.

Star Alliance:
ANA Mileage Club: För att kolla awardstolar
Air China: Bara för det var ett coolt kort att ha i plånboken för några år sedan.
Lufthansa Miles&More: Flyttning från Qualiflyer, har utnyttjat mina poäng, under avveckling.
SAS EuroBonus: Tja, bor i Sverige, har Diners EB, 12 000 p kan vara bra och ha om man vill flyga till Nord-Norge. Har nästan tömt kontot för en bousresa med familjen till LYR i maj -12. Kuriosa, ponera att man flyger KRN-ARN-OSL-LYR. 12 000 p, detta måste vara en av de bättre affärerna i relation till flugen sträcka och utnyttjade poäng.
US Airways Dividend Miles: Gick med nu, tack vare Er. Buy miles! Vill flyga F med LH eller SQ till Asien.


Andra flygbonusprogram:

Malmö Aviation: Rest från min pendlarperiod till UME. Kontot tömt
Emirates Skywards: Gått med, planerar en F mellan HKG-BKK och sedan använda poäng för upgrades
genom att samla mil via klipp påIATA-biljtter.
 
Last edited:

David

Medlem
Oneworld:
Finnair Plus (med lite poäng kvar sen förr, får hitta mig en resa nånstans innan de går ut)
Cathay Pacific Marco Polo Club / Asia Miles (ny medlem, förutom för resor i SEA även för CA-flighter utöver de jag behöver för att behålla CA*G samt de MU-flighter jag då och då råkar hamna på)

Skyteam:
Air France/KLM Flying Blue (bra-att-ha-kort fast jag har fortfarande 0 miles)

Star Alliance:
SAS Eurobonus Basic (med lite gamla poäng liggandes, kommer börja använda detta igen för resor till Europa då jag tror mig behålla CA*G genom endast antal inrikesresor)
Air China Phoenix Miles Gold (huvudprogram då EB är kasst på Air China-flighter och jag bor i Kina)
ANA (gissa varför :p )
US Airways Dividend Miles (köpa poäng och resa fint)
 
Last edited:

sodaboy

Medlem
OW: American Airlines och Finnair Plus. Helt utan status.

*A: SAS Gold, LH Basic (lyckades med usel planering och noll framförhållning slarva bort statusmatchningen till Senator med mitt
FB Gold, skall nog inte söka jobbet som flygledare på någon storflygplats precis...;-) ).
ANA: Gissa varför?

ST: KLAF FB Gold. Har mer eller mindre slutat flyga Skyteam, gör det bara om inga andra möjligheter finns eller nån annan degar.
Har dock genom statusmatchning med SAS Gold lyckats förlänga Gold till 2013. Har 70k miles att bränna. (Vet att det går att föra över till FB kontot men går det att föra över åt andra hållet t ex från FB till HHonors?)
 
Star Alliance
SK: Gold
LH: Basic

OneWorld
AY: Silver- mest på grund av samla lite poäng när ska hälsa min bror och till KAJ finns bara AY som flyger.

Andra:
DY: Reward
TF: Gold
 

swede77

Medlem
Staralliance:
SAS EBG

Oneworld:
inte med ännu, tänker statusmatcha snart

Skyteam:
FB Silver

Övriga:
Emirates silver
QR Burgundy
Gulf Air silver
 

henrik l

Medlem
Och så förståss mitt kära SJ Prio Grå. Mitt allra första statuskort, som jag har fått stor nytta av. Automatkaffe och trasigt internet, yeah! :D

Automatkaffe, då åker du fel sträckor:) Där jag brukar åka häller man nog upp automatkaffet i kaffekannor eller en plåtbehållare först. Alltför att få en karakteristiskt smak:confused:
 

Palazzi

Medlem
Jag är medlem i tre bonusprogram (för flyg); alla inom Star Alliance.

Aegean Miles & More Gold för status inom Star Alliance. Krediterar dock bara en biljett (billigast möjliga) varje år för att hålla statusen vid liv.

Eurobonus Bas för att samla "poäng" inom Europa. Blir ju inte mycket till poäng....på sin höjd kan man köpa sig en inrikes T/R om året.

Turkish Airlines Miles & Smiles för internationellt poängsamlande. Ger 100% på Low-eco med Turkish & Ethiopian. Även på SAS för mig som fortfarande kvalar in som "ungdom".
 

Jonas C

Medlem
Automatkaffe, då åker du fel sträckor:) Där jag brukar åka häller man nog upp automatkaffet i kaffekannor eller en plåtbehållare först. Alltför att få en karakteristiskt smak:confused:

Hehe, SJ's kaffe är under all kritik! Väldigt sällan man får uppleva den äkta varan numera, bara på IC tåget mot ARN som alltid är försenat med 2 timmar. Vet inte huruvida det kan kallas kaffe heller, då vad som i 95% av fallen rinner ur den misshandlade plåttunnan (ser ut som att den har släpats 10 mil i gruset efter tåget) bäst kan beskrivas som en ljummen tjäraliknande substans med kraftfullt laxerande effekt. När jag tog upp detta till SJ fick jag svaret att kaffet som serveras på tågen tydligen ska vara väldigt omtyck bland resenärerna. Då uppstår ju frågan: vad tusan dricker folk för sunk där hemma? Eller så är det inbildningen av att kaffe som kostar 30kr koppen måste smaka utmärkt, trots att det möjligvis kan ha bryggts på sågspån och ekollon.

Nejdå, nu ska jag inte låta allt för fräck mot SJ. De har alltid skött sig bra mot mig, kanske för att jag inofficiellt är medlem i den hemliga nivån över Black. Loungen står alltid öppen till mitt förfogande, hälsas alltid med namn, och ett exemplar av veckans Newsweek läggs alltid undan åt mig ifall jag skulle stanna förbi. Och sen förståss alla fria upgrades och privata taxiersättningar (när resten fått åka buss). Så kasst som bonusprogrammet än må vara har jag fått mest nytta ur det kortet ;)
 
Toppen