Vilka försäkringar täcker vid resemål just nu?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Axxo, 6 Juni 2020.

1. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där blir nog lite overkill, man kan väl ändå inte använda mer än en försäkring per ärende.

2. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förlängde inte UD avrådan från icke nödvändiga resor till övriga länder utanför EU, EES samt Schengenområdet till och med den 31 december 2020 här om dagen? eller har jag helt fel.

3. Tonton

Tonton Medlem

15 November gäller fortfarande. Står klart och tydligt på UD Resklar :)

Berglund och Axxo gillar detta.
  4. mha321

mha321 Medlem

15 november är det som gäller enligt hemsidan (Ändringar av avrådan från icke nödvändiga resor till alla länder - Regeringen.se

Däremot är det nog nästintill 100% säkert att det kommer förlängas.

Tonton och Axxo gillar detta.
  5. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom nu på att jag förväxla det med "Inreseförbudet till Sverige från länder utanför EU har förlängdes fram till den 22 december 2020"

mha321 och Tonton gillar detta.
  6. NotRyan

NotRyan Medlem

Läs på följande länk hur Folksams försäkring gäller, så lite onödigt kan jag tycka, men alla gör ju sin värdering av läget :)
    Spridning av coronavirus - så här gäller din hemförsäkring - Folksam

Last edited: 5 November 2020
  7. Johanna

Johanna Medlem

tack, ska fundera. Avbokade resan nu i november. Kunde inte med moraliskt att resa. Har en resa över jul och nyår bokad. Får se om den blir av.

8. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en resa till Seychellerna planerad nästa vecka och funderar på att teckna Goudas reseförsäkring. Är det någon här som hunnit testa den ännu, eller känner till någon som testat den, och har någon input på utfall? Jag uppfattar det som att den är tillräckligt heltäckande, men Seychellerna är extremt fluffiga i information om vad försäkringen ska täcka, så vore toppen om någon har input på om den fungerat (allra helst till just Seychellerna, men det kanske är att hoppas på för mkt i dessa tider).

Tänker att jag för egen del kan bidra med input efter min resa om jag tar mig iväg (med tanke på PCR-test, hälsochecks och annat som ska klaras av). Jag kanske t.o.m. kan lyckas bjuda på en reserapport efteråt :)

Gus och Link gillar detta.
  9. kl_r

kl_r Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev fast i Brasilien tidigare i år med en vän som hamnade på sjukhus. Gouda var helt fantastiska och löste allt.

Axxo, jerixon, Johanna och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!