Senaste nytt

Vilka destinationer brukar ha bonusresor?

Hej,

Fick väldigt bra hjälp av er förra gången jag bokade en bonusresa så testar igen :)
Jag har en 2f1 voucher från Amex som går ut i december och skulle gärna vilja resa innan det dock vet jag inte vart.

Tycker det är komplicerat att söka efter bonusresor och tänkte att en del av er kanske har bra koll. Vilka destinationer brukar ha bonusresor med Star Alliance?

Kommer flyga i Business class och vill framförallt ha en bra upplevelse på flyget. Har rest mycket i Europa och vill flyga lite längre denna gång. Föredrar att åka till ett varmt land, sola, bada, turista eller en storstad tex New York. Pris för hotell osv i landet spelar ingen roll.

Har ni några tips??


Såg att man skulle fylla i denna:
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination?
  • När vill/behöver du resa ut? Höst/Vinter. Tidigast 1/9, senast 31/12.
  • När vill/behöver du komma hem? Flexibelt
  • Hur länge vill du vara borta? Cirka 2 veckor, flexibelt.
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? I Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, helst ett flygbolag med bra upplevelse.
  • Vad är din budget? 190 000 poäng + 2-4-1 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen på flyget och destinationen.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Jag har en 2f1 voucher från Amex som går ut i december och skulle gärna vilja resa innan det

  • När vill/behöver du resa ut? Höst/Vinter. Tidigast 1/9, senast 31/12.

Har inga bra tips på destinationer på rak arm, men tänkte bara påpeka att om det är voucherns giltighetstid som gör att du senast vill åka 31/12 så har ni ytterligare en del tid på er för möjliga resor då resan bara måste vara bokad, inte genomförd innan voucherns giltighet går ut. Så ni kan i teorin resa en bra bit in på 2022 också om det skulle passa bättre. Det finns ju dock såklart en viss risk med det i och med att om ni behöver göra några ändringar/ombokningar i resan så går detta inte att göra (med bibehållen poängrabatt) efter att vouchern gått ut.
 
Tack för tipset! Har koll på det, vill helst inte flyga under 2022 då jag är rädd att behöva boka av, man vet inte med restriktioner som kommer i sista sekund osv. (vet att jag får boka av under hela 2021).
 

palmen

Moderator
Det är lite svårt med detta nu pga pandemin. Men tittar vi på hur det såg ut tidigare så var det inget ställe som var svårt med lite flexibilitet. Från mainland USA till Hawaii fanns det dock nästan aldrig business.

Hur många poäng har du att röra dig med?

Om vi tittar på resor under 2021 tror jag vi kan stryka Asien mer eller mindre. Tror personligen inte det öppnar upp förrän tidigast nästa år. USA är även det lite tveksamt även om jag tror de öppnar någon gång under hösten. Finns generellt gott om platser dit nu då det är väldigt få som reser.

Mexico är väl säkraste kortet om man vill åka då de inte har några restriktioner. Det finns en hel del flighter dit från Europa.
 
Det är lite svårt med detta nu pga pandemin. Men tittar vi på hur det såg ut tidigare så var det inget ställe som var svårt med lite flexibilitet. Från mainland USA till Hawaii fanns det dock nästan aldrig business.

Hur många poäng har du att röra dig med?

Om vi tittar på resor under 2021 tror jag vi kan stryka Asien mer eller mindre. Tror personligen inte det öppnar upp förrän tidigast nästa år. USA är även det lite tveksamt även om jag tror de öppnar någon gång under hösten. Finns generellt gott om platser dit nu då det är väldigt få som reser.

Mexico är väl säkraste kortet om man vill åka då de inte har några restriktioner. Det finns en hel del flighter dit från Europa.

Tack! Ska kolla på Mexico. Har 190 000 poäng + 2-4-1 voucher.
 
Toppen