Senaste nytt

Vilka bolag går under i Coronas spår?

M.K

Medlem
Jag tar ditt inlägg som ett skämt @Homer

$33-34 är fortsatt totala krisnivåer och jag ser inte en återkomst till mer normala nivåer som realistisk på kort sikt. Till skillnad från normaliteten vid andra kriser blir jag inte heller förvånad om USD sjunker denna gång beroende på hur det utvecklas i USA. Något som också gynnar många flygbolag.

68D4F3CC-ECA9-4082-B867-3CA610E53347.jpeg
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco

Taggen

Medlem
Vi resglada lär få se helt otroliga möjligheter direkt efter krisen p g a låga bokningstal och otroligt låga bränslepriser för bolagen. Det är det positiva.
Ja, när väl det släpper så lär Tallinn får dubbla sin personal då det kommer bli anstormning och huggsexa efter platserna när miljontals EB-poäng kommer att brännas av kub- och löjroms-utsvultna och champagne-törstiga BC-resenärer som inte fått resa. Blir som att släppa in en hippie i en hash-butik.
 

Homer

Medlem

NyfikenGrau

Medlem
Vi kan nog utgå ifrån att varken jobbresor eller fritidsresor kommer upp ens i närheten av "gamla" nivåer de närmaste åren, visst glömmer folk fort men detta är ändå nåt extraordinärt. Som flera andra tror jag största skilnaden blir att videokonferenser kommer slå igenom på riktigt, inte för att det är lika bra som att ses på riktigt, men för att det kommer att vara tillräckligt bra.

Norwegian är väl en lågoddsare, de andra stora budgetbolagen verkar ha gott om buffert så de klarar sig minst ett år utan trafik.
Är personligen lite orolig för Aegean som jag tyckt har varit ett välskött bolag, men det är ju inte så att grekiska staten kan hjälpa dem med så mycket kapital direkt. TAP kanske ligger risigt till av liknande skäl men har ju normalt sin "nisch" med flyg Brasilien-EU.
 

Valley

Medlem
Air Leap - Nu när man inte kan trafikera den enormt lönsamma Karlstad-linjen måste det bli droppen för bolaget.
 

RickardG

Medlem
Virgin Australia considers going into administration as Labor calls for government rescue | Business | The Guardian
The grounded airline is in a trading halt after hiring insolvency and turnaround experts amid the coronavirus crisis
Känns inte helt stabilt för vår resa till Australien i slutet av juli. Hade tre flighter för 5 pax bokade med Tiger air och har fått besked i olika omgångar om att dessa ställts in och att vi fått credits hos Virgin Australia istället. Nu känns hela semestern med resan dit/hem med Lufthansa och Cathay rätt osannolik i största allmänhet, tur ändå att allt är betalt med Amex så det ändå verkar finnas en bra chans att inte bli av med allt för mycket cash.
Trist ändå att all planering med flyg, boende och utflykter för en familj med tre förväntansfulla barn antagligen är förgäves, men men, det finns de som har det värre.
 

Homer

Medlem
rekonstruktion av cityjet på gång
(med stöd från SAS som själv behöver stöd)

Interim examiner appointed to Dublin-based airline CityJet
The judge said while the company was insolvent and unable to pay its debts as they fall due, he accepted evidence from an independent expert that the airline had a reasonable prospect of survival if certain steps were taken.

Counsel said there were positive aspects, including that the company’s main customer SAS had agreed to support it during the current hiatus, and that there had been positive engagements with its creditors.


What is Examinership? - Examinership
 
Toppen