Senaste nytt

Vilka bilar har Sixt Arlanda?

aikputte

Medlem
Är det någon eller några här som ofta hyr från Sixt Arlanda och vet vad dom mest har för bilar?
De som visas på hemsidan är ju standardbilar som i princip alla stationerna hyr ut.

Finns det några speciella bilar, coupéer, cabbar etc?

Jag kan ju mejla stationen också men det är roligare med andras input...

Har försökt googla på bilder på Sixt-bilar men det verkar inte finnas så många som gillar att berätta om deras hyrbilar offentligt ;)
 

FF#1

Medlem
Har bara hyrt finare bilar, tex 3 serien, E klass mm…. ratade lite med killen på stationen, han sa att de bara har premiumbilar på Arlanda, inga mellanmjölks Toyota där enligt han.
 

Flygarn

Medlem
Jag hyr ganska ofta där och brukar då få 3 eller 5-serien. Om man tittar på vilka bilar de har så är det uteslutande BMW och MB. Samma sak gäller Sixt Centralen och Östermalm enligt mig.
 

FrontX

Medlem
Det verkar vara uteslutande BMW och Audi nuförtiden.
Jag kan sakna lite mer MB. Varför erbjuder man BMW X5 alt Audi Q7 men inte MB M-modell t.ex. om det är en SUV man är ute efter.
Samma som deras andra 4x4-modeller. Det är BMW X-drive eller Audi A6 Quattro eller så finns Audi A5 quattro (och på den sistnämnda är det den bilen man får och inget "eller liknande". Varför inga MB 4matic?. Inte ens Shooting brake som faktiskt går under 4x4 delen är fyrhjulsdrift.
 

Jakob K

Medlem
Det verkar vara uteslutande BMW och Audi nuförtiden.
Jag kan sakna lite mer MB. Varför erbjuder man BMW X5 alt Audi Q7 men inte MB M-modell t.ex. om det är en SUV man är ute efter.
Samma som deras andra 4x4-modeller. Det är BMW X-drive eller Audi A6 Quattro eller så finns Audi A5 quattro (och på den sistnämnda är det den bilen man får och inget "eller liknande". Varför inga MB 4matic?. Inte ens Shooting brake som faktiskt går under 4x4 delen är fyrhjulsdrift.

Finns även Mercedes! Som 4 matic har jag bara stött på GLK220 CDI dock.
 
Toppen