Senaste nytt

Vilka "aktiva valutor" har du på fickan?

Hej,


Det blev bara Eur+Dkk+Aud+Skr+ Chf. Sen min myntsamling tar jag inte med.
Det var väl allt

Med tanke på mångden resenärer så tyckte jag det vore roligt att se vilka valutor folk har på fickan.

Kan tänka mig begränsa till "aktiva valutor" dvs. sådana du kommer använda igen, ej. samlingen av exotiska sedlar du har hemma i lådan.

Själv rensade jag fickorna och väskan och hittade:

USD
JPY
GBP
Euro

Så vad har du på fickan i ca$h?


Aud+Dkk+Chf+Eur+Skr. Min myntsamling tar jag inte med.
 

Igorius

Medlem
Jag lever på hemmaplan helt kontantfritt, och i västvärlden utgår jag normalt från att mina kort räcker. För det fall jag blir tvungen att skaffa kontanter (för dricksande i USA eller besök på mer obskyra inrättningar i allmänhet, såsom Burger King på Amsterdams centralstation - suck!) så räknar jag med att hitta en lämplig ATM på plats i samband med att behovet uppstår.

Vid resa till mer exotiska destinationer brukar jag ta med en bunt EUR/USD (jämte lokal valuta om sådan står att finna inför avresan), men detta är inget jag släpar runt på till vardags (min plånbok har bara plats för plast).
 

agehall

Medlem
Helt rätt Igorius! Enda anledningen till att man ibland har SEK i plånboken är väl att man fått pengar av någon för att man lagt ut för dem. Länder som inte går att överleva i med bara kort får rätt hög U-landsscore i min värld.
 

tourist

Medlem
Enda anledningen till att man ibland har SEK i plånboken är väl att man fått pengar av någon för att man lagt ut för dem.

Ja, och sedan blir de där hundralapparna liggande i flera månader eftersom man inte vill handla i affärer utan att få plastkortsbonus tills man slutligen behöver dem för att köpa varmkorv på ett idrottsevenemang eller liknande! :D
 
Toppen