Senaste nytt

Vilka Airbus A380 har du flugit?

Vilka flygbolag har du flugit på A380?


  • Total voters
    102

flying

Medlem
Emirates first, business och ekonomi
Thai first
Lufthansa first
Malaysian airlines first
Qantas first
Singapore airlines business

A380 ar ingen personlig favorit. Har en gang flugit Emirates first Dubai Osaka istallet for Dubai Tokyo for att slippa Emirates A380 first. (Dusch brukar finnas pa hotellen jag bor pa...)

Dock star Etihad A380 hogt upp pa min onskelista!
 

Lounge

Ny medlem
Jag har flugit EK380 i business till SYD och EK380 first till LAX.
Mindre nöjd med konfigurationen i business. Den personliga känslan försvinner i och med att business klassen är så stor.
Kanon med området runt baren som är stort och luftigt. Användes med fördel också av first class passagerare då buffén området där var lite tråkigt. Surt dock att ha sittplats längst ner i kabinen med alla rännande till baren och toaletter.
Provade duscha och de 5 minuterna som tilldelades räckte fint.
 

Vaniljvodka

Medlem
En resa i EK F och en i EK C. BKK-HKG.

Likt flera andra i tråden så älskar jag planet. Helt klart det behagligaste jag flugit och inte bara för att hårdvaran var så bra.
 

FF#1

Medlem
Har bara flygit 380 2 ggr, en gång med en helt ny Lufthansa kärra från SFO, (var andra flygningen för det planet)
Var underbart att bli uppgraderad till C efter en vecka hård arbetsvecka med lite sömn. :)

Andra gången var här om året med Thai i F HKG-BKK, inte dumt det heller. Den förbeställda hummern och champagnen smakade utsökt. Synd bara att det var en så kort flygning.

Imponerande stort plan, även om jag tycker 747 har mer karaktär och känns mer "personlig"
 
Första flighten var FRA-PEK i business på övre däck. det jag slogs av var hur tyst det var... Det var ganska fullt i C men upplevde inte kabinen som för stor eller att service skulle vara sämre på något vis...
Andra flighten var för att testa First på EK genom att flyga BKK-HKG tur och retur. Provade försås duschen och fick mig en utsökt köttbit stekt i rare, hur de nu fixade det där uppe. Att jag hade plats 3F ser väl alla -;)
 

palmen

Moderator
Qantas och Singapoire i economy for ca 7-8 år sedan. Bästa jag flugit i economy
Thai i First vid några tillfällen senaste åren och tycker det varit bra där även om det inte är den bästa first upplevelsen.
 
Toppen