Senaste nytt

Vi välkomnar vår första företagsrepresentant från Air France/KLM

Jacob

Medlem
Det finns en rad människor på olika flygbolag som följer sidan mer eller mindre officiellt.

Men skillnaden med en officiell representant är att det är en person som gör det officiellt och dedikerat. Vi har kunnat bekräfta att personen verkligen jobbar på flygbolaget i fråga, det görs med vårt samtyckte och personen finns och agerar i forumet på ett korrekt och strukturerat sätt. Det är en ganska stor skillnad.
Vi kommer aldrig sätta Företagsrepresentant på något medlemskonto utan att dessa punkter är uppfyllda.
 

agehall

Medlem
Välkommen Karin. Jag ser fram emot att ha en representant från AF/KLM på forumet. Jag tillhör väl de som har rätt mycket åsikter om saker och ting och som dessutom rätt ofta har dåliga upplevelser med framförallt AF. På något sätt verkar det alltid bli fel när jag flyger med dem...

Det finns enligt min mening en hel del punkter där SkyTeam över lag kan bli MYCKET bättre med ganska enkla medel. Det finns även saker som ni gör riktigt bra. Jag anser att det är viktigt att ni får reda på båda delarna och kan jobba på att bli ännu bättre.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej och tack!
Diskussioner och åsikter är ju enda vägen framåt så vi välkomnar både dig och det! Ett av våra syften med att aktivt ta del på businessclass.se är just att kunna kommunicera med väldigt frekventa och erfarna resenärer - just för att få konstruktiv feedback på vad som vi gör bra men framför allt också kring vad vi kan förbättra! Du är mer än välkommen med både det ena och det andra! Tråkigt att höra att du och Air France ännu inte fullt ut "funnit varandra". Om du har möjlighet tar jag gärna mer information kring detta och annat du har synpunkter på, så tar vi det bit för bit!
Hälsningar Karin




Välkommen Karin. Jag ser fram emot att ha en representant från AF/KLM på forumet. Jag tillhör väl de som har rätt mycket åsikter om saker och ting och som dessutom rätt ofta har dåliga upplevelser med framförallt AF. På något sätt verkar det alltid bli fel när jag flyger med dem...

Det finns enligt min mening en hel del punkter där SkyTeam över lag kan bli MYCKET bättre med ganska enkla medel. Det finns även saker som ni gör riktigt bra. Jag anser att det är viktigt att ni får reda på båda delarna och kan jobba på att bli ännu bättre.
 

widde

Medlem
Jag för en dialog med SAS genom mitt jobb och vi diskuterade detta forum lite "by the way".
Dom är här och läser och har stenkoll....

Tycker dom ska göra som Karin på KLM, väldigt bra! Välkommen Karin!
 

Porsan

Medlem
Hej!

Skapade en tråd igår angående uppgradering från prem. eco. till business. Bokade en biljett med AF fast med DL flight nummer i klass W, nu visar det sig att pga att det är en Delta klass W att den inte är uppgraderingsbar. I min flying blue profil står det att klassen är W men enligt FB support så går den icke att uppgradera även om dom sa i samma samtal att det är just klass W man behöver för uppgradera?!

Till saken hör att jag nån dag innan jag bokade ringde och kollade med FB och dom sa att det var samma klasser som gäller för uppgradering i AF, DL och KL. Om man inte kan lite på vad som säger hur ska man då gå till väga?

Varför har man skapat ett system som är så pass förrvirande? Tycker jag har hyffsad koll på bokningsklasser etc, men värre än så här blir det inte. Kan inte ens välja plats med denna biljett pga av att det är Delta flight no, dom kunde inte ens göra det på FB support, så mycket för "codeshare"...

Vore trevligt med en förklaring och kanske även hjälp med att korrigera detta.

/Anders
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Anders, kan du ringa mig vid tillfälle? Annars kommer vi bara skriva världens längsta mail till varandra.....
0708 99 17 31
hälsn Karin


Hej!

Skapade en tråd igår angående uppgradering från prem. eco. till business. Bokade en biljett med AF fast med DL flight nummer i klass W, nu visar det sig att pga att det är en Delta klass W att den inte är uppgraderingsbar. I min flying blue profil står det att klassen är W men enligt FB support så går den icke att uppgradera även om dom sa i samma samtal att det är just klass W man behöver för uppgradera?!

Till saken hör att jag nån dag innan jag bokade ringde och kollade med FB och dom sa att det var samma klasser som gäller för uppgradering i AF, DL och KL. Om man inte kan lite på vad som säger hur ska man då gå till väga?

Varför har man skapat ett system som är så pass förrvirande? Tycker jag har hyffsad koll på bokningsklasser etc, men värre än så här blir det inte. Kan inte ens välja plats med denna biljett pga av att det är Delta flight no, dom kunde inte ens göra det på FB support, så mycket för "codeshare"...

Vore trevligt med en förklaring och kanske även hjälp med att korrigera detta.

/Anders
 
Toppen