Senaste nytt

Vi tar farväl med en kär vän..

CJR

Medlem
Mycket tråkigt detta. Träffade Jacob vid något/några tillfällen endast. Minns honom som en glad prick som bjöd på sig själv!

Vila i frid
 
Vilket tungt besked att en så inspirerande person är borta!

Hans reseberättelser var ett måste att läsa när var man var ny här på BC runt 2012. Och de BC-träffar på olika trevliga ställen som vi fick vara med om så länge som de var ansvariga för BC.

Vi tänker idag på Jacob, en god och inspirerande vän.

Du är med oss i tankarna.
 

palmen

Moderator
Jacob har skrivit många reportage här på businessclass genom åren, sommarresorna har redan nämnts av många och även sista reportaget han skrev 2015, när han fick vara med och jobba på en tur och retur till Zurich med SAS. Väl färt att läsa, om inte annat för att få en inblick hur det är att vara crew när man är ombord.
SAS Stockholm-Zürich-Stockholm med praktik som kabinpersonal - hur är det egentligen att arbeta ombord? - BusinessClass.se

Försökte söka efter reportagen för alla sommarresor, men jag är nog för dålig på att söka för att hitta dom.
 

Ormen

Medlem
Väldigt ledsamt. När jag hittade till bc 2014 var Jacob en av de ledande gestalterna och hans rapporter bidrog i mycket hög grad till att mitt intresse inom området växte och blev en förvånansvärt viktig del i mitt liv.
Mycket tacksam för allt jag fick lära mig och alla inspirerande reportage Jacob skrev.
 

Alx

Medlem
Chockerande och otroligt ledsamt. Jacob var en av de personer på detta forum som verkligen inspirerat mig i både val av flygbolag, resmål och synsätt på mitt eget resande. Kort och gott berikat mitt resande! TACK Jacob!

Att förlora en nära anhörig är alltid tufft. Att förlora en så ung anhörig är obeskrivligt smärtsamt. ALLA mina tankar går till Jacobs nära och kära.
 

gneken

Medlem
Väldigt tråkigt att höra! När jag började läsa här på BC var faktiskt hans reserapporter som fick mig att fastna och vilja börja med poängsamlande.
RIP
 

aruba1

Medlem
Mycket mycket tråkigt! Fick möjligheten att träffa Jacob vid ett par tillfällen, men minns honom särskilt när vi hade ett längre samtal i Barcelona 2017. Som alltid generös, hjälpsam med inspirerande. Vila i frid Jacob.
 

Najk

Medlem
Minns sist vi sågs, i somras sprang vi på varandra på stranden på Gotland. Du var alltid lika glad och nyfiken och vi stod och pratade nästan en timme om våra senaste resor. Vila i frid Jacob!
 

Crater

Medlem
Reserapporterna är ju en av de största anledningarna att hänga här på BC tycker jag, inte bara Jacobs förstås.
Jacobs sommarresor var ju något att se fram emot varje år. 37 år var ju alldeles för ungt, trist verkligen.
 
Toppen