Senaste nytt

Vi tar farväl med en kär vän..

Tongen2

Medlem
Jag har ju inte träffat någon av er på detta forumet, men detta är såklart otroligt sorgligt att läsa i vilket fall. RIP.
:(
 

ekf

Medlem

Bryant

Medlem
Vår community har tappat en av de största. Jacob har inspirerat mig otroligt mycket och det har varit ett stort nöje att ha tagit del av alla resereportage han författat.

Jacob var otroligt ödmjuk och tvekade aldrig att ge svar på alla möjligs frågor.

Vila i frid.
 

agehall

Medlem
Det var med stor sorg jag mottog det här beskedet idag.

Jag kan inte säga att jag kände Jacob speciellt väl, men han var helt klart en av de personer här på BC som fick mig att bli riktigt biten av det som hela BC handlar om.

Hans oändliga kunskap kring flygbolag, flygplatser, stolar och lounger var alltid något som jag såg upp till. Få personer kan fånga detaljer och jämföra reserelaterade saker så som Jacob - det var en ära att ha honom här på BC och få ta del av hans kunskap. Samtidigt som han var en av de mest jordnära personer jag träffat här så var han också en av de som gjorde de mest galna saker jag hört talas om. Om man råkade hamna i ett samtal med honom där man jämförde resor så fick nog de flesta mindervärdeskomplex. Den där bonusresan du tyckte var perfekt och helt omöjlig att så? Well, det var väl vad Jacob gjorde innan frukost på första resdagen. Sedan hade han vanligen 3-4 dagar till i sin resa som alla var minst lika häftiga. Så kändes det iallafall.

Vi har varit ganska förskonade från dessa tragiska händelser på BC trots att community:n är ganska stor. Detta var inte hur jag hade sett framför mig att mitt nästa inlägg skulle bli och jag hoppas det dröjer tills dess att jag måste skriva nästa inlägg likt detta.

Vila i frid Jacob. Du kommer alltid vara ihågkommen och saknad.
 
Stötte på Jacob i olika lounger då och då, men har aldrig "träffat" honom.

Flera korta konversationer på BC har det varit och jag tror jag lyckats läsa allt som Jacob skrivit - särskilt den där speciella sommarresan för några år sedan.

Många frågor har ställts och Jacob har svarat utförligt.

Jag hittade till BC då det precis startats upp för ett antal år sedan och Jacob var en av de profiler man snabbt lade märke till och man förstod att här var det en riktig Frequent Flyer!
 

Johan Gott

Medlem
Nej, vad är det som händer!? Har inte träffat Jacob men känner en stor tacksamhet för allt han bidragit med till vår ”värld” där allt handlar om medvetet resande. Utan honom hade jag inte lärt mig allt jag haft förmånen att lära mig om flygpoäng och förstaklassresor.

Vila i frid och hoppas dina nära och kära förstår vilket avtryck han gjort för oss.
 
Toppen