Senaste nytt

Vi som åker BA 787 Dreamliner till London

A380*G

Medlem
...så om man inte fått något mail ännu så får man inget!?

Tyvärr så verkar det som om de utvalda redan fått mail. Dessa är med hitills vad jag förstått:
Concorde
agehall
sunkan
011430121
charlesswe
kristerj
doc
Kricka
gdaily
Malu
fcx
henke12
Traveller
xmit


Hade gärna varit med själv men krockar med familjesemester.
 

Stefan62

Medlem
Tyvärr så verkar det som om de utvalda redan fått mail. Dessa är med hitills vad jag förstått:
Concorde
agehall
sunkan
011430121
charlesswe
kristerj
doc
Kricka
gdaily
Malu
fcx
henke12
Traveller
xmit


Hade gärna varit med själv men krockar med familjesemester.

Ok, ser ut som "inner-circle"...jaja, jag kan ju som tur är boka en egen biljett och köpa min plats på samma flight!
 

Stefan62

Medlem
Övertygad om att urvalet skett på affärsmässiga grunder på stark inrådan av BA. :)

Det är nog så och jag har inga egentliga synpunkter - och vem är jag att ha det!?

Jag tror dock att om man arrangerar events och det "hela tiden" är de med guldkort och liknande som blir utvalda deltagare så skapar man en elit/guldklubb och då finns det kanske utrymme för ett alternativt BC för de som t ex betalar sina resor och status själv - men jag accepterar BA:s inriktning som ju då inte rekryterar mig som passagerare - det får mig att hålla fast vid KLM och SAS/TG/LH vid longhaul-resor. (CW är nämligen det sämsta jag provat!)

Nu åker jag på premiärturen ARN-LHR i alla fall - men på köpt biljett och förbokad plats i CE.
 

Dr. Miles

Expert
Det är nog så och jag har inga egentliga synpunkter - och vem är jag att ha det!?

Jag tror dock att om man arrangerar events och det "hela tiden" är de med guldkort och liknande som blir utvalda deltagare så skapar man en elit/guldklubb och då finns det kanske utrymme för ett alternativt BC för de som t ex betalar sina resor och status själv - men jag accepterar BA:s inriktning som ju då inte rekryterar mig som passagerare - det får mig att hålla fast vid KLM och SAS/TG/LH vid longhaul-resor. (CW är nämligen det sämsta jag provat!)

Nu åker jag på premiärturen ARN-LHR i alla fall - men på köpt biljett och förbokad plats i CE.

Om du har synpunkter om hur eventet skall skötas, vänligen fortsätta i en relevant tråd.
Håll er till ämnet i den här tråden.

http://www.businessclass.se/businessclass/10765-inriktning-ska-businessclass-events-ha.html
 

Concorde

Founding Member
Har ju betalt och gjort allt klart.. Nu väntar jag bara på att få mitt min pilett!

Äldsta dottern och sonen med flickvän har tjatat om att åka till London.. Så dom får helt enkelt sätta sig på Sk på morgonen och njuta själva av staden tills snälla pappa kommer. Hotell är ju nästa grej! Intercontinental? Radisson?

Jag har rum på Intercontinental Park Lane till mycket bra pris (strax över 2000 natten inkl skatt). Standard rate ligger runt 4000-5000 natten. PM om intresserad så ska jag se vad jag kan göra.
 

gdaily

Medlem
Ni som vill bo på Carlsonhotellen, så har i alla fall båda Heathrowhotellen (Radisson Heatrhrow oc Park In Heathrow) det där "5000 extrapoäng för tvådagarsvistelse". Har inte kollat vad innerstadshotellen tar i och med att Hethrowhotellen är 100 pund billigare/natt, och det ändå ryktas om något jippo på Heathrow.

Däremot är Radisson Heathrow inte med på 2000-för-en-natt erbjudandet, bra att tänka på för er som vill hotellhoppa.

Jag tänker i alla fall bo första natten på Park inn Heathrow (får se hur schemat blir såklart innan jag bestämmer mig till 100%.

Skrev också i andra tråden, om det är någon som åker i WT+ och som inte har status så ni kommer in i loungerna, så gärstar jag gärna in er på Arlanda (och London).

/Ola
 

doc

Medlem
Jag kan också gästa till en First lounge på vägen hem. När vi reser från Arlanda hinner jag knappast med någon lounge. Slutar 17, så vi får se hur jag ska hinna till flyget. Vore bra att veta om man ska satsa på hotell inne i stan, men eftersom Concorde bor där antar jag att det är smartast. Vad häller HEX (Heathrow Express är det billigast att förköpa tor-biljett två personer i lag då de har kampanj för detta. Själv bor jag helst på ett Hilton. Någon mer med denna preferens?
 

henke12

Medlem
Jag kan också gästa till en First lounge på vägen hem. När vi reser från Arlanda hinner jag knappast med någon lounge. Slutar 17, så vi får se hur jag ska hinna till flyget. Vore bra att veta om man ska satsa på hotell inne i stan, men eftersom Concorde bor där antar jag att det är smartast. Vad häller HEX (Heathrow Express är det billigast att förköpa tor-biljett två personer i lag då de har kampanj för detta. Själv bor jag helst på ett Hilton. Någon mer med denna preferens?

Jag bor gärna på Hilton och blir gärna gästad dessutom på vägen hemåt!
 
Toppen