Senaste nytt

Vi som älskar Nya Zeeland

Peter65

Medlem
Hej vänner

Om ni är som jag (vi) måste ni titta på "Nya Zealands orörda natur" på SVTplay, 2 avsnitt utlagda och går på Kunskapskanalen på lördagar (tror jag).
Första avsnittet handlar om bl a Abel Tasman och det andra om bl a Fiordland.
Snacka om att blir NZ sjuk, men kommande är bokad och betald, vilket känns skönt ;)
 

Erik M

Medlem
Jag var i NZ för första gången häromdagen. Auckland. Blev stormförtjust!
Så trevlig och välfungerande flygplats!

Kan också meddela att Air New Zealand lät mig köpa uppgradering på award-biljetter som jag köpt med EB-poäng. Blev två bumpningar från standard-Economy till Business för min och sambons tur hit till Cooköarna.
 

Canadien

Medlem
Jag var i NZ för första gången häromdagen. Auckland. Blev stormförtjust!
Så trevlig och välfungerande flygplats!

Kan också meddela att Air New Zealand lät mig köpa uppgradering på award-biljetter som jag köpt med EB-poäng. Blev två bumpningar från standard-Economy till Business för min och sambons tur hit till Cooköarna.
Vad tog de per pers för en sådan? Finns det en publicerad prislista?
 

chazzie

Medlem
Jag jobbar stenhårt på att eventuellt få ihop till en award-resa till Australien/NZ, backup är Sydamerika men helt klart är högsta önskemålet Australien och framförallt NZ, det är något magiskt som lockar med NZ, jag kan inte svara exakt på vad, men det verkar som ni som besökt hittat vad det är :D
 

Erik M

Medlem
Vad tog de per pers för en sådan? Finns det en publicerad prislista?

499 NZD per person för flighten AKL-RAR.
199 NZD om vi velat ha premium Economy.

De har en laminerad lapp med pristabell. Samma i ticket Office och incheckningen.

Detta var alltså en Dreamliner med riktig business-avdelning. Kanske skiljer det sig när business är i vanliga stolar, det vet jag inte. Men jag ska kolla på hemresan vad de tar då!

Nån som vet eller kan gissa om jag borde få poäng för den uppgraderade resan?
Edit: förmodligen inte. Jag gjorde inte uppgradering enligt "OneUp" men tänker att det nog är samma som gäller:

Does a successful upgrade through OneUp™ accrue Airpoints™ Dollars/Status Points/Frequent Flyer mileage?

Answer
The accrual is based on the original booking class, not on the upgraded cabin class.
 
Last edited:

pohu

Medlem
Snart är det min tur att få uppleva Nya Zeeland för första gången. Om ni har några bra tips på saker att göra, ställen att åka till, bra restauranger tar jag tacksamt emot allt! Vi är två stycken som kommer att vara i Auckland en vecka och vi har även bokat hyrbil så vi är flexibla.
 

ACervin

Medlem
Det beror på vad man gillar och vilken budget. I Auckland gillar vi att bo på Sofitel nere i hamnen. Waiheke Island är ett måste. Äta på Passage Rock wines and bistro, men det finns flera bra ställen, Te Whau Vineyard Restaurant är ett annat trevligt lunchställe med fin utsikt. Mount Eden är ju värt att promenera upp på för en fin utsikt. Ponsonby är en trendig suburb värt ett besök. Ostro nere i hamnen är en trendig restaurang, fin utsikt från andra våningen. Le Chef är en enkel liten fransk restaurang med bra mat, fylld av fransmän. Enjoy!
 
Last edited:
Toppen