Senaste nytt

Vem sköter ombokning vid missad connection på resa med olika bolag?

Nybörjarfråga som jag borde kunna svaret på men blev tveksam: Om jag är bokad på en 2-4-1 resa med tre legs av typen Flygbolag 1-Flygbolag 2-Flygbolag 3 och leg nr1 blir försenat så jag missar anslutningen med Flygbolag 2, vem vänder jag mig till? Blir jag automatiskt ombokad? Ringer jag SAS? Tallinn? Vänder mig till Flygbolag 1 eller 2?
Spontant skulle jag tro Tallinn då det borde räknas som en resebyråbokning men de har ju bara öppet kontorstider mån-fre så därför frågan.
 

agehall

Medlem
Normalt sett så kommer du redan att vara ombokad när du landar men om det inte skett, så pratar du med personalen på flygplatsen och så blir du ombokad. Tallinn behöver inte involveras när det är en pågående resa där du försenats av ett flygbolag så du missar din flight utan det sköts som vilken missad connection som helst.
 
Normalt sett så kommer du redan att vara ombokad när du landar men om det inte skett, så pratar du med personalen på flygplatsen och så blir du ombokad. Tallinn behöver inte involveras när det är en pågående resa där du försenats av ett flygbolag så du missar din flight utan det sköts som vilken missad connection som helst.
Tack för svaret!
 
Toppen