Vem betalar för business och första klass?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Stefan62, 16 September 2012.

1. 1. Hon hade nog med sig egna isf
    2. Jag hade inte velat betala 90K för att sitta bredvid någon som stinker fotsvett
    3. Finns möjligen en linje.. ORD med American Airlines under säsong?

Troligen är det Businessclass hon åker..:)

2. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha! detta var det första jag tänkte på när jag såg klippet.

American Airlines flög med en 767a utan F.
    Tror också hon tillhör dem som tror att business klass inte är första klass. Det är ju helt sjukt, folk som uppgraderar sig på en charter tror ju de flög första klass.

3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man verkligen vill kolla om någon har flugit first så kan ju första kontrollfrågan vara om dom fick en pyjamas och om någon bäddade sängen åt dem:cool:

3 personer gillar detta.
  4. Jag talade med ett asiatiskt flygbolag med kontor i Stockholm; dom har "stamgäster" som diskret bokar förstaklass till Asien och Stilla Havet. Inget krångel utan man ringer och säger när man ska åka och allt annat än F är uteslutet. Lät skönt :)

OnlyAFool gillar detta.
  5. swede77

swede77 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får C betalt i tjänsten, ibland F om det är fullt i C. Lyckligtvis flyger jag ganska långt,då min arbetsgivare inte betalar C inom Europa. Har endast betalat F vid två tillfällen cash så att säga och det har vairt kortare flygningar i Asien pga bra pris och för att jag inte velat bränna poäng.

Dom gånger jag själv är ute och reser och poängen inte räcker till betalar jag gärna för C.

6. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Arbetet tar mig tyvärr inte utanför rikets gränser och tjänstebilen tar hand om resten. Men det blir ändå mycket privatresande, har SAS en flygrutt dit inom Europa tar jag oftast den och då i plus. Longhaul blir uteslutande nästan i C då jag ser flyget och till och med timmarna innan flyget som en del av semestern och tid för att njuta. Oftast finns det bra priser i C (mycket tack vare er på Businessclass) med t.ex TK eller andra Star Alliance bolag, alternativt uppgradering genom points. Visst kostar det ur egen ficka men det är ett nöje :)

F vill jag (och kommer) uppleva en gång i framtiden bara för att ha gjort det.

011430121 gillar detta.
  7. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köper cirka 2 C klass biljetter om året och har köpt F 2 gånger i mitt liv. Om jag inte hade haft en ledsjukdom som omöjliggör ekonomisten, hade jag nog aldrig lagt de pengarna. Nu är jag dock förstörd, om jag magiskt skulle bli frisk så skulle jag nog fortsätta att betala för C....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!