Senaste nytt

Ve och fasa. Bokade massa SAS

Jonas C

Medlem
Vad det gäller loungerna (om du nu menar Heathrow) så ligger nog BA rätt långt före så där är det nästan orättvist att försöka jämföra. På Arlanda är det väl rätt jämnt race, får man väl tillstå.
Det återstår väl att se hur bra loungerna på Heathrow Terminal 2 blir, men jag gissar att de kommer matcha standarden hos BA's.
 
Vad det gäller loungerna (om du nu menar Heathrow) så ligger nog BA rätt långt före så där är det nästan orättvist att försöka jämföra. På Arlanda är det väl rätt jämnt race, får man väl tillstå.
Jeg har ikke prøvet BA's lounger på Heathrow, men de skal godt nok være gode og have et stort udvalg af både varme og kolde retter, spiritus og champagne hvis de skal matche hvad der er i T2!
 

pep

Medlem
Ja är det bara det så matchar dom men det är ju mycket annat som avgör hur man uppfattar en lounge också.
Rummelighed, arkitektur, udsigt, møbler, lys, skønhed, venlighed, "hygge", stilhed, adgang, bekvemmelighed, personale, wifi, renhed, diversitet, farver, informationsadgang, aviser, for bare at nævne nogle...
 

Concorde

Founding Member
Boarding fungerar inte alls på ARN och CPH. Både SAS och passagerare får skulden.

PAX för att ingen visar någon hänsyn och alla tränger sig runt gaten.Gate Lice som vi säger på engelska. SAS för att dom inte skickar tillbaka folk som struntar i instruktionerna.

Föga överraskande kanske med tanke på hur lite hänsyn nordbor brukar visa varandra (ursäkta mig, hålla upp dörrar, låta familjer med barn boarda först osv...) Här är det free for all jag har Guld/Diamond och är viktigare än alla andra.
 

Senator

Moderator
Boarding fungerar inte alls på ARN och CPH. Både SAS och passagerare får skulden.

PAX för att ingen visar någon hänsyn och alla tränger sig runt gaten.Gate Lice som vi säger på engelska. SAS för att dom inte skickar tillbaka folk som struntar i instruktionerna.

Föga överraskande kanske med tanke på hur lite hänsyn nordbor brukar visa varandra (ursäkta mig, hålla upp dörrar, låta familjer med barn boarda först osv...) Här är det free for all jag har Guld/Diamond och är viktigare än alla andra.

Med tanke på att svenskar är lite tyskar i smyg (vart annars startar man en kedja som heter "Ordning & Reda") så förbluffar det mig att inte är mer ordning vid bordning. Eller ju, det är det. Man ställer sig gärna i kö tidigt, men då allt är egalitärt så skall inte någon annan få komma in för mig :)
 
A

Aurora

Guest
Med tanke på att svenskar är lite tyskar i smyg (vart annars startar man en kedja som heter "Ordning & Reda") så förbluffar det mig att inte är mer ordning vid bordning. Eller ju, det är det. Man ställer sig gärna i kö tidigt, men då allt är egalitärt så skall inte någon annan få komma in för mig :)

Av egen erfaring er det mye avhengig av når på dagen man reiser. Noen avganger har mer frequent travellers enn andre, og orden er dertil mer tilstedeværende enn ellers :) Gjelder både OSL og ARN.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Boarding fungerar inte alls på ARN och CPH. Både SAS och passagerare får skulden.

PAX för att ingen visar någon hänsyn och alla tränger sig runt gaten.Gate Lice som vi säger på engelska. SAS för att dom inte skickar tillbaka folk som struntar i instruktionerna.

Föga överraskande kanske med tanke på hur lite hänsyn nordbor brukar visa varandra (ursäkta mig, hålla upp dörrar, låta familjer med barn boarda först osv...) Här är det free for all jag har Guld/Diamond och är viktigare än alla andra.

Håller jag inte alls med om. Men det fungerar väl någorlunda trots allt (oftast) Men att folk skulle sakna uppfostran känner jag inte alls igen. Bara ett exempel från imorse på flygbussen, två äldre damer sitter var barnvagnarna parkeras. När vi når Gothia Towers så ska en kvinna in med barnvagn och då rusar en herre snabbt som tusan som satt på raden bredvid mig ner och lägger in bagaget som dom två äldre kvinnorna har. Jag hann inte ens reagera innan han stod där och jobbade.

Alla glada och tackade honom så mycket för hjälpen. Fast visst det kanske bara är över pölen som vi säger på Svenska var sånt här förekommer ;)

Kommer jag bakom i trappen upp till loungen så väntar personen i säkert 99% av fallen. Finns väl hur många goda ex som helst. Men det är väl hur man ser på det också, fixar man sig in på det negativa så ser man bara sådant, vi är trots allt bara människor och jag skulle säga rätt lika oavsett vad...
 

Dr. Miles

Expert
Idag stoppade getepersonalen faktiskt dem som inte reser i Plus eller inte har guldstatus inom Star Alliance.
Men som jag skrev många gånger, hur kan det vara så svårt att placera en skylt som t ex Cathay Pacific, British Airways eller Singapore Airlines har det på sina gater? Det kan inte kosta så mycket men det ger ordning och det är tydligt för alla.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Idag stoppade getepersonalen faktiskt dem som inte reser i Plus eller inte har guldstatus inom Star Alliance.
Men som jag skrev många gånger, hur kan det vara så svårt att placera en skylt som t ex Cathay Pacific, British Airways eller Singapore Airlines har det på sina gater? Det kan inte kosta så mycket men det ger ordning och det är tydligt för alla.

I Aberdeen fanns en sådan skylt. Det var ingen som brydde sig om den :eek:
 
Toppen