Senaste nytt

Ve och fasa. Bokade massa SAS

Concorde

Founding Member
Alltså nu ska vi inte överdriva. Club Europe lirar i en annan liga, trots Monopoo och dom nya trånga stolarna.
Men SAS Plus är bra, helt klart.

Nu har jag inte studerat earn n' burn ratio på EB, men det måste ju vara bättre än Miles and Less.
Antar att EB poäng går att använda över hela Star?
 

NotRyan

Medlem
Alltså nu ska vi inte överdriva. Club Europe lirar i en annan liga, trots Monopoo och dom nya trånga stolarna.
Men SAS Plus är bra, helt klart.

Nu har jag inte studerat earn n' burn ratio på EB, men det måste ju vara bättre än Miles and Less.
Antar att EB poäng går att använda över hela Star?

Rom byggdes inte på en dag, men nu när du börjat se ljuset så.... ;)

Jo, EB-poäng går självklart att använda inom hela Star Alliance... :)
 

Dr. Miles

Expert
Australien levererar som vanligt :)
Förr i tiden använde SAS i Australien en annan platform (Amadeus) än resten av SAS, men numera använder de också samma platform och webbfront (språket och valutan skiljer sig) vilket innebär att man får samma problem när resten av SAS webbsidor har problem.
 

Biggles

Medlem
Beträffande 737-600 så brukar jag ha satt mig på 10 A alt F eller 11 A alt F (beroende på konfig) då har man ingen stol framför pga nödutgången. Långa ben kan sträckas ut. Jag hade travelpass i många år o tillbringade många timmar i 737-600. När jag hade bråttom ut brukade jag dock sitta längst fram vid gång vilket kan vara klokt pga att det ibland är. 10 min på ARN vid anslutning på resa tvärs över landet. Jag tyckte därför inta om det nya konceptet där platserna vid nödutgången ej gick boka pga plusbiljetter. Men annars är det bästa stolen! Serveringen kan man skippa o ta en teknisk paus (stängda ögon) istället!
 

Concorde

Founding Member
Förr i tiden använde SAS i Australien en annan platform (Amadeus) än resten av SAS, men numera använder de också samma platform och webbfront (språket och valutan skiljer sig) vilket innebär att man får samma problem när resten av SAS webbsidor har problem.

Märkligt, kunde checka in och få ut BP utan problem, medan resten av SAS inte funkar.
 
Toppen