Senaste nytt

Vaska inte biljetter i Singapore om ni passerat gränskontrollen

AABack2ARN

Medlem
Råkade se detta och tänkte på de tips som då och då kommer om hur man skall komma in i en lounge.

I Singapore tar de allvarligt på detta och rapporterar alla fall av no-show till polisen: More arrested for misuse of boarding passes at Changi airport, Latest Singapore News - The New Paper

Generally, all "no show" cases - including passengers who have checked in and have been issued boarding passes, yet do not show up for their flights - are reported to the airport police

Dock undrar jag inte om det är så att det är personer som checkat in och inte dyker upp som rapporteras. Vaskar man en biljett men aldrig ens visar sig på Changi känns det ju lite märkligt att gränspolisen skall involveras. Men man vet aldrig med Singapore...

Vidare gillar jag straffskalan

The police said those who misuse their boarding pass to enter the transit areas, with no intention of proceeding to their next destinations, can be prosecuted in court.
If convicted, they can be jailed for two years or fined $1,000 or both.

Får jag välja tar jag nog SG$1000 snarare än två år i fängelse...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Fredrik

Medlem
Man brukar inte få välja utan domstolen gör det åt dig...

Jag kan inte läsa texten på annat vis än att problemet uppstår om du tar dig in förbi passkontrollen. Med tanke på hur många som byter flyg på Changi kan jag inte tänka mig att man får problem om man missar flyget pga transiteringsproblem.
 

Fredrik

Medlem
Man brukar inte få välja utan domstolen gör det åt dig...

Jag kan inte läsa texten på annat vis än att problemet uppstår om du tar dig in förbi passkontrollen. Med tanke på hur många som byter flyg på Changi kan jag inte tänka mig att man får problem om man missar flyget pga transiteringsproblem.
 
Toppen