Senaste nytt

Varuhuset PUB blir Scandichotell - Scandic Haymarket

Jacob

Medlem
Ett nytt spännande hotellprojekt är på gång i Stockholm, det är det anrika PUB-huset vid Hötorget som inom kort kommer påbörja förvandlingen till hotell. PUB är Stockholms äldsta varuhus som grundades år 1882 av Paul U Bergström, vars initialer gett varuhuset dess namn. Här började även Greta Garbo som butiksbiträde på hattavdelningen en gång i tiden. När…
 

maba

Medlem
Tråkigt att varuhuset försvinner då jag och frugan tycker att det är det trevligaste i Stockholm. Kunde inte Scandic nöja sig med att bara ta över Rica som ligger runt hörnet?
 

Tockstew

Medlem
Ser redan framför mig hur det kommer att ske missförstånd av typen att hotellet ligger i London.......jfr Haymarket i London.
 

NyfikenGrau

Medlem
Fullständigt idiotiskt namn. Britter och amerikaner kommer tro det är något brittiskt eller amerikanskt, "hay" är inget ord man kan förvänta sig ingår i standardvokabulären för de som kan engelska som främmande språk och andra skandinaver hade förstått Hötorget bättre.

Jag tror nästan jag hade valt Hotel Paul U Bergström, skulle låta lite intressant och exotiskt för utlänningar. Om man nu inte ville att det skulle heta Scandic Hötorget (varför inte, kan man undra).
 

DrKlas

Medlem
För när man uttalar Ho-torget på engelska så för det tankarna till något man helst inte vill förknippas med på hotell? :)

Men om du googlar på haymarket, är träffarna du får upp något du tror man vill förknippas med på hotell? :)

Jag tycker namnet är löjligt men väljer heller inte hotell efter dess namn.
 
Toppen