Senaste nytt

Vart tog gamla forummedlemmar vägen?

Jacob

Medlem
En glad Tommy Palomäki och en glad Sakoz dök i alla fall upp på EBD-eventet igår. :)

För många går nog deltagandet lite i vågor. Det kan vara en hektisk period på jobbet eller en period med mycket resande (eller tvärtom inget resande alls) som gör att man prioriterar annat eller inte har så mycket att fråga om eller tillföra till sajten för stunden. Så har det sett ut under alla år.
 

Palazzi

Medlem
Synd, men kanske kommer de tillbaka :) Jag har själv varit borta i månader ibland..

Det som är extra synd är också att de nämnda användarna var starka karaktärer, som de flesta också var odelat positiva till (?) :)
Många av dessa personer är BC.se för mig, och därför har jag inte samma personliga relation till sidan längre. Den är precis lika bra (kanske bättre) än innan, men när de personliga relationerna man tycker sig ha skapat försvinner.....då blir det inte riktigt samma sak :/
 

Jacob

Medlem
Det som är extra synd är också att de nämnda användarna var starka karaktärer, som de flesta också var odelat positiva till (?) :)
Många av dessa personer är BC.se för mig, och därför har jag inte samma personliga relation till sidan längre. Den är precis lika bra (kanske bättre) än innan, men när de personliga relationerna man tycker sig ha skapat försvinner.....då blir det inte riktigt samma sak :/
Just därför är det också så viktigt att våga släppa in nya medlemmar.

Den där extremresenären som kom med alla galna historier en gång i tiden kanske får ett nytt jobb eller blir småbarnsförälder, resandet stannar upp, forumet blir inte lika intressant längre och det finns inte så mycket historier och erfarenheter att bidra med. Livet går vidare helt enkelt. För många är frekvent resande något man gör under en period av sitt liv.

Men det kommer nya människor, nyfikna och entusiastiska personer som just har upptäckt allt som heter bonusprogram, business class och hotelluppgraderingar, som vill lära sig mycket mer och har nya fräscha tankar, idéer och infallsvinklar. Vem vet vad som döljer sig bakom det där första trevande inlägget med en halvkonstig fråga? Det har hänt förut och kommer säkert hända många gånger igen.
 

Palazzi

Medlem
Har inga synpunkter, utan understryker mer ett faktum. Precis som jag saknar gamla vänner jag ser alltför sällan så saknar jag gamla medlemmar här.

Jag släpper mer än gärna in nya människor - det är bara trevligt. Däremot är det svårt att undgå det faktum att BC.se idag är mer frågor o svar (i takt med att nya användare kommer) än den lite galna användargrupp som satt 24/7 o själva bidrog med nyheter, galna historier, poängfusk ( :p ).

Tiderna förändras - bara att acceptera :)
 

Brinkmann

Medlem
Det är nog inte alls unikt för detta forum. Jag upplever att alla forum upplever detta, -ett gäng entusiaster gör stället i det närmaste magiskt under ett par år, och när den där kemin eller vad det nu kan vara försvinner, så ändrar forumen karaktär. Det kan vara lika bra kanske, med lika många inlägg etc, men som orginalare upplever man att det blivit tråkigare eller försämrats. Jag har sett många forum i princip dö ut :(
 

ulagun

Medlem
Satt själv och funderade på detta.
Efter åratal av ständigt resande går jag i pension i höst. EBD och Senator status försvinner, likaså mitt uppskattade HH Diamond.
Vad ska jag då skriva om som gaggig pensionär?
Wizz Air Sturup- Krakow ? Blomsterresa med buss till Holland ? Pensionatstandarden i Härnösand?
Nej, jag får väl nöja mig med att avundsjukt läsa om era reseupplevelser samt SAS påhittiga serviceupplägg
 
Toppen