Senaste nytt

Vart tog gamla forummedlemmar vägen?

Är det inte likadant på alla forum, oavsett inriktning? En äldre generation tycker alltid det var bättre förr. Om några år kommer lite nyare medlemmar tala om denna tid som den bästa. Har på olika forum sett samma diskussion många gånger genom åren och har själv uttryckt mig på samma sätt. Har dock börjat inse att det bara handlar om utveckling och förändringar i samhället, samt det faktum att vi blir relativt äldre I förhållande till vår omgivning.

Skillnaden som jag ser det är att här märktes det tydligt från "en dag till en annan". Dr Miles försvann och likaså Agehall med alla sina härliga kommentarer och tips. Strax innan försvann Björnström och Jacob...men det är en "dont go there"-story.

Jag menar att det var mer fart och aktivitet för några år sedan och idag, (läs före corona), händer det ju trots allt inte så mycket i detta forum...
 

JacobGBG

Medlem
Precis som @JakobGBG säger så var det en boom.

Samtidigt så var det en roligare spelplan förr med US Airways Miles och andra roliga program.
Upplever att dagens spel är mycket tuffare att hitta guld korn ( inte omöjligt bara tuffare).

Amen, i takt med att information sprids allt snabbare blir också flygbolagen snabbare med att täppa till kryphål och allt för lukrativa erbjudanden.

Minns själv med nostalgi US Dividend Miles 100% bonus miles försäljningar. Hade aldrig löst min mig min first First utan dom.
 

GillBates

Medlem
Amen, i takt med att information sprids allt snabbare blir också flygbolagen snabbare med att täppa till kryphål och allt för lukrativa erbjudanden.

Minns själv med nostalgi US Dividend Miles 100% bonus miles försäljningar. Hade aldrig löst min mig min first First utan dom.

Oj, här skulle man kunna gå down the meomory lane :D. Minns deras share-kampanjer framför allt. Sjukt bra värde för pengarna när dessutom dollarn stod i dryga 6 SEK.
 

Palazzi

Medlem
Ja, detta är väl resultatet av det man också från början åsyftade med starten av forumet.
Nu är man ju verkligen ett forum som bidrar till att intressera och informera de som inte redan är inbitna poängjagare.

Givet var det även för mig mer intressant med en grupp aktiva människor som kunde än mer än mig, men är inte säker på att nivån som hölls gjorde att den stora massan kunde ta till sig. Några har ju uppenbart gjort det, vilket är kul (och vissa av dessa är drivande av forumet idag).

Sen kan jag också hålla med om att det blir känsligt, i ett forum som struktur, när det är ett litet gäng som producerar så otroligt stor del av innehållet. När 4-5 nämnda namn producerar nästan hälften av inläggen blir det ju kännbart när de försvinner. Tyvärr upplever inte heller jag att det har kommit så många nya skribenter på den ”nivån”. Kanske sker det igen, eller kanske var det en unik samling människor vars likar detta forum inte kommer se igen (?)

Angående kvalitet vet jag inte om den är så mycket sämre idag. Ser man på gamla trådar var det nog, pga bristfällig moderering, många trådar och inlägg som var allt annat än reserelaterade. Jag gillade det utifrån aspekten om trivsel, men om det är kvalitet och topic-anknytning nuvarande ägare önskar så är det bättre idag

Och sen som alla sagt: United, Avianca, Alaska och Aegean. Det fanns, på olika sätt, andra möjligheter förr. Den som minns den minns, men kanske är det bäst om dessa (inte alltid lagliga teknikerna) överlever i ett publikt forum
 

Palazzi

Medlem
inte överlever i ett publikt forum* ska det givetvis stå. Upptäckte det för sent för att kunna redigera, så får ursäkta dubbelpostning.
 
Toppen