Senaste nytt

Vart ska två ca 30-åringar resa nästa vinter? Tips?

Nar jag pluggade i USA drog alla till Cancun for spring break och andra lov for hejdlost supande och annat hedonistiskt beteende tills levern gav upp :) Nu for tiden forstar jag att aven folk fran andra lander, t ex Storbritannien, ansluter till denna skara.
Exakt min uppfattning. Cancun är för mig ett ställe med massturism och stora hotellkomplex. I Playa del Carmen går det fortfarande att hitta lite charm medan Tulum och Isla Holbox upplevdes mycket mer genuint.
 

sandek

Medlem
Exakt min uppfattning. Cancun är för mig ett ställe med massturism och stora hotellkomplex. I Playa del Carmen går det fortfarande att hitta lite charm medan Tulum och Isla Holbox upplevdes mycket mer genuint.
Tack för info.

Jag lutar ganska hårt åt Asien just nu. Känns lite mer gemytligt och inte lika resort:igt.
 
Jag lutar ganska hårt åt Asien just nu.

Jag slänger ut ett nytt ben att tugga på, Okinawa inkl omkringliggande öar.
Beroende på när ni åker i vinter, är det som svenskt sommar.
Går alldeles utmärkt att kombinera med t ex Bali eller Singapore.

Efter min Familjs Bali äventyr i somras, vill de hellre tillbaka till Okinawa.

Berätta gärna var det, slutligen bär av :)
 

sandek

Medlem
Jag slänger ut ett nytt ben att tugga på, Okinawa inkl omkringliggande öar.
Beroende på när ni åker i vinter, är det som svenskt sommar.
Går alldeles utmärkt att kombinera med t ex Bali eller Singapore.

Efter min Familjs Bali äventyr i somras, vill de hellre tillbaka till Okinawa.

Berätta gärna var det, slutligen bär av :)
Tack för tips! "Svensk sommar" är jag lite tveksam till dock ;)
 

sandek

Medlem
Bali är det ju flera som tipsat om redan och håller med om att det finns bra alternativ där. Om du vill titta på annat så kan jag slänga in följande förslag:
- Vietnam: Kombinera Phú Quốc för strand, sol och bad med antingen Ho Chi Minh City, Bangkok eller Singapore.
- Thailand: Oftast relativt enkelt att hitta flyg till Bangkok och sen kan man ta taxi ned till Hua Hin/Cha Am för sol och bad. Finns ganska bra resorts till vettiga priser där.
- Kambodja: Är kanske inte lika klockrent men om du vill ha något nytt kan man köra någon av öarna. Skulle nog personligen välja
Koh Rong Sanloem men det är kanske lite för lugnt för er. Andra alternativet är Koh Rong men det är lite för mycket backpackers för min smak. Går dock sen att kombinera med lite stadsliv i någon av städerna i Kambodja eller om man vill ha större städer så Bangkok eller Singapore (ni kommer sannolikt ändå behöva flyga via någon av dem)
Vad har du att säga om Phu Quoc förresten? Ser både trevligt ut men samtidigt extremt mycket stora hotellkomplex på sina håll.
 

MTheC

Medlem
Vad har du att säga om Phu Quoc förresten? Ser både trevligt ut men samtidigt extremt mycket stora hotellkomplex på sina håll.
Jag gillar det men är något år sedan jag var där senast så kan ju ha ökat med resorts. Har dock svårt att se att det ska störa så mycket då jag tror att halva ön fortfarande ska vara naturreservat.

Upplevde faktiskt att det ökade antalet turister fört med sig en del positiva saker med fler restauranger och barer. Första gången jag var där var det väldigt outvecklat med knappt några hotell och ont om restauranger på delar av ön. Gillade mixen lite mer senaste besöket.
 

sandek

Medlem
Jag gillar det men är något år sedan jag var där senast så kan ju ha ökat med resorts. Har dock svårt att se att det ska störa så mycket då jag tror att halva ön fortfarande ska vara naturreservat.

Upplevde faktiskt att det ökade antalet turister fört med sig en del positiva saker med fler restauranger och barer. Första gången jag var där var det väldigt outvecklat med knappt några hotell och ont om restauranger på delar av ön. Gillade mixen lite mer senaste besöket.
Tack. Rekar "La Veranda" på Long beach. Ser jävligt trevligt ut faktiskt.
 
Vad har du att säga om Phu Quoc förresten? Ser både trevligt ut men samtidigt extremt mycket stora hotellkomplex på sina håll.
Jag gillar det men är något år sedan jag var där senast så kan ju ha ökat med resorts. Har dock svårt att se att det ska störa så mycket då jag tror att halva ön fortfarande ska vara naturreservat.

Upplevde faktiskt att det ökade antalet turister fört med sig en del positiva saker med fler restauranger och barer. Första gången jag var där var det väldigt outvecklat med knappt några hotell och ont om restauranger på delar av ön. Gillade mixen lite mer senaste besöket.
Var i Phu Quoc i November på Fusion Resort. Inte så mycket party direkt, men en riktigt bra resort för att varva ner och slappna av med stor egen strand utan några grannar. Finns en del andra hotell med lite mer fart på och det är inte dyrt att ta taxi dit man vill.
DDE8D615-2B84-478C-858D-29236B74F92A.jpeg
FE6F9EDD-B8A7-4044-B1D7-218B8C9C43EA.jpeg
9A1B2977-AF66-4A56-9A1A-0FB1C3C3DA3E.jpeg
6982A10F-D3DB-4DAA-80E2-CD31BCE2BF21.jpeg
4DBE9B54-7094-42EB-BD3A-A7D45F3A81C4.jpeg
A119AC57-2EFB-48E3-9F10-884DA7D1ABD6.jpeg
28DC3876-CC69-40F8-BEEA-782E7DC3A06F.jpeg
7CABED78-9F5B-47F6-A74F-31EF202873F8.jpeg
 

sandek

Medlem
Var i Phu Quoc i November på Fusion Resort. Inte så mycket party direkt, men en riktigt bra resort för att varva ner och slappna av med stor egen strand utan några grannar. Finns en del andra hotell med lite mer fart på och det är inte dyrt att ta taxi dit man vill. Visa bifogad bild 107470 Visa bifogad bild 107471 Visa bifogad bild 107472 Visa bifogad bild 107473 Visa bifogad bild 107474 Visa bifogad bild 107475 Visa bifogad bild 107476 Visa bifogad bild 107477
Tack för bilderna! Hur tog ni er till Phu Quoc?
 
Toppen