Senaste nytt

Vart ska Palmen nu?

palmen

Moderator
Kan du tänka dig att köra en kortare sträcka finns det iaf flyg upp till LGA den 1a.

Det finns ju massor av tillgänglighet DCA-LGA och LGA-BOS, borde man inte kunna boka det som en aviosresa utan att det kostar mer avios? Finns ju inga direktflighter tillgängliga
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag i alla fall bokat en backup-flight med US Airways på torsdag kväll till Boston.

Om du bokar genom AA.com och din flight avgår inte inom 7 dagar, kan du behålla din bokning upp till 24 timmar gratis. Du behöver inte ens ange ditt kreditkortnummer.

Hold Your Reservation On aa.com / American Airlines

US Airways erbjuder inte denna tjänst men alla US Airways opererad inrikesflygningar har numera AA flightnummer (tror jag).
 

palmen

Moderator
Om du bokar genom AA.com och din flight avgår inte inom 7 dagar, kan du behålla din bokning upp till 24 timmar gratis. Du behöver inte ens ange ditt kreditkortnummer.

Hold Your Reservation On aa.com / American Airlines

US Airways erbjuder inte denna tjänst men alla US Airways opererad inrikesflygningar har numera AA flightnummer (tror jag).

Gratis avbokning av min avios-resa om man avbokar inom 24h också, så det blir väl i stort sätt samma :)
 

palmen

Moderator
Har uppdaterat första inlägget med min tilltänkta rutt.
Jag håller dock på att försöka änra i detta och just nu har jag ytterligare en bokning som de försöker biljettera med utresa till ORD och vidare till YYZ (Toronto) med United på onsdag. Hemresa direkt till FRA från YYZ med LH på lördag. Det var dock oerhört svårt att fåt ill en connection från FRA till ARN. Oavsett vilken sträcka vi försökte boka så blev den bara waitlisted . Löste det "temporärt" med att boka flyg hem på måndag morgon istället, tanken är att ändra det senare.

Vad har jag lärt mig av detta?
Det dyker upp fler platser varteftersom med LH F.
Det går inte att boka in sig på samma flight som man redan är bokad på fast i en annan bokning (hade en tilltänkt utresa FRA-IAD-YYZ där FRA-IAD var samma flight jag redan var bokad på)
SAS personal på bokningen är väldigt trevliga och försöker verkligen hjälpa till. Killen jag pratade med hade aldrig tidigare bokat en liknande resa och tyckte det var kul med något nytt. De som sitter på bokningen i Tallinn är också väldigt duktiga och trevliga.

Nu hoppas jag bara på att min nya bokningen ska gå igenom, då blir det LH F på B747 både på utvägen och hemvägen.
Jag har som sagt drömt om att göra denna resa senaste 2 åren och nu kommer det bli verklighet.

Diskuterar gärna om hur man ska lägga upp detta på bästa sätt imorgon på Monks :)
 

palmen

Moderator
Nu är allt biljetterat och klart och resan kommer gå till Toronto istället och 1 dag tidigare. Bättre optimering av FCT i och med att avresa kommer ske 17:20 från Frankfurt.

Blir LH F till ORD och vidare med United till YYZ
Hemresa direkt till FRA från YYZ. Båda dessa flighter kommer vara B747.
 

iRobert

Medlem
Nu är allt biljetterat och klart och resan kommer gå till Toronto istället och 1 dag tidigare. Bättre optimering av FCT i och med att avresa kommer ske 17:20 från Frankfurt.

Blir LH F till ORD och vidare med United till YYZ
Hemresa direkt till FRA från YYZ. Båda dessa flighter kommer vara B747.
Kommer du stanna något i To? Jag har varit på besök hos Steam Whistle Brewery i centrala stan, brevid CN Tower, i ett gammalt järnvägsroundhouse (vet i fasen vad det heter på fackspråk.) Var på den tiden när Mats Sundin var kung av staden, och som uttalad svensk var det därmed aldrig tort i provsmakarsejdeln. Jag och min far gick därifrån strax efter lunch, bra runda om fötterna och helt överens om att detta var den bästa pilsnern någonsin. Tveksam till att så var fallet, men så kändes det just då!
 

palmen

Moderator
Kommer du stanna något i To? Jag har varit på besök hos Steam Whistle Brewery i centrala stan, brevid CN Tower, i ett gammalt järnvägsroundhouse (vet i fasen vad det heter på fackspråk.) Var på den tiden när Mats Sundin var kung av staden, och som uttalad svensk var det därmed aldrig tort i provsmakarsejdeln. Jag och min far gick därifrån strax efter lunch, bra runda om fötterna och helt överens om att detta var den bästa pilsnern någonsin. Tveksam till att så var fallet, men så kändes det just då!

Jo jag har 3 nätter i Toronto, kommer dock anlända runt midnatt första dagen så den dagen räknas inte, hemresa sker vid 18-tiden typ så där finns det lite tid också.
Tack för tipset, ska definitivt undersökas närmre, har inte börjat läsa på om Toronto ännu men kommer att bo "centralt" och tanken är väl att Hall of Fame måste besökas samt att utforska ölutbudet :)
 
Toppen