Senaste nytt

Vart ska jag fria?

Gynt

Medlem
Som relativt ny aktiv medlem här slänger jag mig rakt ut till er härliga business class medlemmar!

Oklart om vi ska kategorisera det här som ett problem. Skulle eventuellt kalla det hur skapa den optimalt romantiska resan i europa under 36 timmar? Således, en rejäl utmaning för en person som normalt får ett mail med ett problem och en destination.

Ska försöka hålla mig kort utan några krussiduller. Så här är det. Jag har kört fast. Att planera resor när man inte har en uppdragsgivare som pekar med hela handen var inte så lätt som jag trodde.

Det har blivit dags för undertecknad att ta klivet och fria till sin kära sambo. Ett tydligt önskemål (well läs krav, "den dagen du tänker fria vore det ju trevligt att vara utomlands")

So far so god.

Nästa problem - Vi båda är extremt planerade jobbmässigt och jag inser att vi enbart får ihop en quick in and quick out. Således utresa tidigt lördag och hemresa sent söndag.

Behöver alltså rent logistiskt hitta ett resmål i Europa med skapliga connections från GOT och där man kan anlända vid lunchtid om man flyger ut med fakir flighten.

Warszawa?
Berlin?
London?
Paris? (gränsfall va? - Bedrövliga anslutningar helgtid)

Det är här jag behöver er.

Vart hade du åkt om du behöver resa ut tidigt lördag och hem sent söndag?
Bo på ett hotell modell bättre och där du kan få i dig en riktigt bra middag på stan.
Samtidigt vore det ett plus om det är en trevlig stad. Gå ned på knä i hamnen i ett regning Travemünde vore lite väl riskabelt för såväl hjärtat som förhållandet.

Löser ni det så ska jag försöka få till att hon säger ja till frieriet!

Ödmjuka tack på förhand.

/Gynt
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag tycker du framför allt ska välja någon plats som betytt något för er, eller som ni pratat om. Det är så svårt att rekommendera ställen eftersom smaken är så olika.
Vad -jag- skulle göra: Med så kort tid är det direktflyg t.o.r. Göteborg som gäller. Gå igenom listan över vilka som flyger direkt, lördag dit och söndag hem. utgående från Wiki Landvetter
Göteborg Landvetter Airport - Wikipedia, the free encyclopedia
lär det inte bli så många destinationer kvar när du sorterat ut de som du inte kan tänka dig.

Jag skulle tveklöst välja Lyon eller Genève och sedan snabbt ta mig till Annecy därifrån, men det är min smak...
 

Gynt

Medlem
Bra input!

Jag friade på enstjärniga Jules Verne i Eiffeltornet. Det gick hem, jag fick ett ja

Den här låg högt upp på listan redan innan! Klassiker som aldrig slår fel!

Jag tycker du framför allt ska välja någon plats som betytt något för er, eller som ni pratat om. Det är så svårt att rekommendera ställen eftersom smaken är så olika.
Vad -jag- skulle göra: Med så kort tid är det direktflyg t.o.r. Göteborg som gäller. Gå igenom listan över vilka som flyger direkt, lördag dit och söndag hem. utgående från Wiki Landvetter
Göteborg Landvetter Airport - Wikipedia, the free encyclopedia
lär det inte bli så många destinationer kvar när du sorterat ut de som du inte kan tänka dig.

Jag skulle tveklöst välja Lyon eller Genève och sedan snabbt ta mig till Annecy därifrån, men det är min smak...

Lyon, bra tips! Helt missat i min scouting! Ingen av oss är personer som har några direkta favoritställen, så ingen begränsning. Dock tack för tipset (alt varningen :) )




Haha då kommer jag få ta en enkelbiljett hem. Lounger och min sambo har en komplicerad relation. "Du sitter ju bara där och dricker vin och kallar det för jobb?" :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Inget fel på Lyon, tvärtom, men Annecy är fantastiskt när som helst på året tycker jag. Lite närmare från Genève flygplats skulle jag tro dock.
 
Toppen